Renault Clio GT 1.2 TCe: R.S. junior

Vedle 200koňového Clia R.S. existuje také výrazně levnější Clio GT. Má sice slabší motor, ale nezapře geny divize Renault Sport.

Clio GT zaujímá pozici mezi obyčejnými verzemi (výkon od 75 do 90 koní) na jedné straně a 200koňovým Cliem R.S. na straně druhé. Spoléhá na výrazný sportovní styling a motor 1.2 TCe o výkonu 120 koní, který ho řadí na úroveň Suzuki Swift Sport. Na opravdu sportovní jízdu si nechte zajít chuť, pro svižné a zábavné svezení ale motor se sytým zátahem ve středních otáčkách stačí.

Standardem je dvouspojková převodovka, která se v manuálním režimu ovládá hliníkovými pádly pod volantem nebo pákou se sportovním schématem řazení (podřazuje se zatlačením od sebe). Jenže právě převodovka je asi tou nejméně povedenou částí Clia GT: v manuálním režimu reaguje se zpožděním, jako automat je v běžném nastavení rozvážná. Sportovní režim alespoň přidá aktivní podřazování při brzdění. Sluší se ovšem doplnit, že automat při klidné jízdě funguje skoro neznatelně. Navíc dokáže díky vhodnému odstupňování naplno využít potenciál motoru.

Turbomotor nabízí solidní poměr 100 koní na tunu, postrádá však jakoukoliv výkonovou špičku. Svého maxima dosáhne už 1500 otáček před omezovačem, nejlíp se proto cítí ve středních otáčkách. Spotřeba se pohybuje mezi sedmi a osmi litry, ať jezdíte po městě, po dálnici, nebo si užíváte okresky.

Podvozek je nejsilnější zbraní Clia GT. Proti běžným verzím je výrazně tužší, na rozdíl od Clia R.S. Cup si ale zachoval poddajnost tlumičů a pružin. Dovoluje přesné vedení v rychlých zatáčkách, ale na rozbité silnici neznervózní. Drobným kazem je nevypínatelné ESP. Naopak samotné brzdy zaslouží pochvalu. Přestože se vzadu nachází „bubny“, schopnosti brzdové soustavy jsou přesvědčivé a jejich ostrý nástup vyžaduje chvíli zvykání.

Úpravy interiéru se zaměřují na řidiče: volant dostal anatomický tvar a sedadla nabídnou solidní boční vedení. GT potěší rozsahem výbavy, standardem je navigace, bluetooth, automatická klimatizace, tempomat nebo elektrické stahování předních i zadních oken.

Vydáno: 28. 05. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Clio bazar