Renault Fluence 1.6 dCi Dynamique: Služebník

Díky výrazným slevám seženete Renault Fluence se silným naftovým motorem 1.6 dCi za cenu pod 400 000 Kč. Nenadchne, ale poslouží více než slušně.

Pokud pojedete za Renaultem Fluence, jen stěží poznáte, jestli se jedná o verzi před faceliftem či po něm. Záď totiž zvenčí zůstala netknutá, ačkoliv zavazadlový prostor má nyní o 34 litrů větší objem. Veškeré designové změny se tak soustředily na přední část vozu, kde objevíte nové světlomety, LED v nárazníku nad mlhovkami či výrazný znak integrovaný do masky chladiče. Dle mého auto znatelně prokouklo a je atraktivnější než dříve.

 Automobily Renault Fluence 1.6 dCi Dynamique
Palubní deska má vrchní polovinu z měkčeného plastu, což u konkurentů nenajdeme.

Další změny se již týkají detailů. V interiéru zaujmou nové přístroje s digitálním ukazatelem rychlosti a chromovanou linkou obepínající displeje palubního počítače. Sedadla jsou poměrně pohodlná, najít si správnou pozici za volantem však může být problém, mně se to nepovedlo ani na několikátý pokus. Palubní deska je kvalitní a líbivá, vrchní polovina je dokonce z měkčeného plastu, což je v této třídě levných sedanů rarita. Naopak bohatě dimenzovaný prostor pro cestující vzadu je normou, kterou fluence také splňuje. Zavazadelník je pak limitován koncepcí sedanu, vstupní otvor tedy není největší, samotný objem ale rozhodně nezklame. Nelíbil se mi jen umaštěný mechanizmus otevírání, o který si můžete zavazadla zašpinit.

Ve výbavě testovaného kusu nechybělo nic podstatného, z hlediska funkčnosti je však třeba vypíchnout dvouzónovou klimatizaci a rádio. První jmenovaný prvek měl problém udržet správnou teplotu, někdy při nastavených 21 stupních vytrvale topila, jindy z výdechů foukal studený vzduch, ačkoliv na displeji svítila třiadvacítka. Rádio pak věčně nemělo signál, a když už hrálo, tak byl zvuk mizerný. Za lepší si připlatit můžete, ale bude to již včetně integrované navigace za 15 000 Kč.

 Automobily Renault Fluence 1.6 dCi Dynamique
Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru ve všech směrech.

Jednou z hlavních novinek fluencu je naftová šestnáctistovka pod kapotou, která má nadprůměrný výkon 130 koní a točivý moment 320 Nm. Z klidu na sto kilometrů v hodině auto zrychlí za 9,8 sekundy a rozjede se až na 200 km/h. Již po pár kilometrech se mi zdá, že údaje jsou mírně podhodnocené. Motor má totiž pořádný zátah, a to i v dálničních rychlostech. Jen si na něj musíte chvíli počkat, turbodíra je totiž poměrně výrazná, stejně jako zvukový projev motoru, který duní a klepe v celém spektru otáčkoměru, což však v jiných modelech nedělal. Otázkou je, jestli se agregát po pár tisících kilometrech neuklidní, přece jen v době převzetí vozu měl fluence najeto jen něco málo přes 700 km. Má však i řadu kladů, kupříkladu je spárován s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou a má mrzké nároky na palivo. Klidnou jízdou mimo město není problém dostat se na 4 l/100 km, na dálnici se spotřeba pohybuje do šesti litrů.

Podvozek pak mírně hlučí, stačí však auto trochu zatížit a vše se zlepší. Příjemný je rovněž komfort odpružení, přitom v zatáčkách není auto nejisté, na vrchol oblouku míří nadšeně s dobrou přilnavostí na přední nápravě a hravou zádí.

 Automobily Renault Fluence 1.6 dCi Dynamique
Celých 530 litrů má údajně zavazadlový prostor, což je o záhadných 34 litrů více než před faceliftem.

Silný a úsporný motor je oproti konkurenci značnou výhodou, přitom cena díky slevám není přemrštěná.

Cena
Fluence 1.6 dCi Dynamique: 439 900 Kč
Testovaný vůz: 467 900 Kč

 Automobily Renault Fluence 1.6 dCi Dynamique
Na zádi byste změny hledali marně, tam vše zůstalo při starém.


Vydáno: 08. 05. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Fluence bazar