Renault Latitude 3.0 dCi Initiale
Renault Latitude se nenápadně vetřel do střední třídy, kde patří s délkou téměř 4,9 metru k nejdelším vozům. Nabízí velký prostor a luxus za zajímavé peníze. Vyzkoušeli jsme nejsilnější a nejdražší verzi s třílitrovým šestiválcem dCi.
Latitude je svými rozměry opravdu impozantní. Už při prvním pohledu je jeho velikost patrná, působí opravdu reprezentativně – zepředu zejména díky výrazné masce chladiče ohraničené širokou chromovou lištou.
Bezklíčové otevírání patří ke standardu už od střední výbavy Privilege a je samozřejmě součástí i vrcholné, testované verze Initiale. Jde o příjemný a praktický doplněk, který jsem si u renaultů dávno stihl oblíbit, proto přicházím k autu, a jakmile vezmu za kliku, kožený interiér zve k usednutí na široké, ploché křeslo řidiče.
Masivní palubní deska neoplývá přílišným množstvím čudlíků, což se mi docela líbí. Naopak působí elegantně a přehledně, velký displej navigace je efektně zakomponován do středové konzole, částečně zastíněné zaoblenou linkou přecházející od jasného přístrojového štítu. Materiály a použité ovladače odpovídají tomu, co známe z ostatních renaultů, unifikace v rámci portfolia je patrná.
Kolenu trochu vadí středový tunel, proto odsouvám sedadlo ještě dál – je jasné, že velký manažerský sedan stejně bude spíš o plavném komfortním cestování než o bočním přetížení. Volant nejvyšší výbavy má horní část vytvořenou z imitace dřeva, která je příjemná na dotek, ale vyvolává dojem poněkud laciného luxusu. S ovladači se člověk rychle sžije, jen škoda rozděleného ovládání tempomatu – kolébkový ovladač je u voliče převodovky, zbytek na volantu. Raději bych to měl pohromadě.
Ještě prozkoumáme prostornost. Zadní pasažéři mohou být spokojeni – i vyšší postavy zde naleznou dost místa pro nohy i nad hlavou. Členitý zavazadlový prostor je s hodnotou 477 l těsně nad průměrem dané třídy a má široký vstupní otvor.
Během prvních kilometrů si uvědomuji nepřílišnou přehlednost masivní karoserie, která mě obklopuje. Při parkování pomáhají standardně dodávané parkovací senzory vpředu i vzadu, u podobných vozů se řadí k důležitým prvkům výbavy. Přehled ještě umocňuje parkovací kamera s dobrou grafikou a přehledností. První, čeho si všímám, je velmi lehké řízení, díky němuž se s velkým a těžkým vozem snadno manipuluje po městě. Řízení avšak není příliš strmé.
Během jízdy se ukazuje, že řízení je vhodné právě do města a také na dálnice, ale na okresky se příliš nehodí. Ostatně jako celý vůz – hmota a velký šestiválec umístěný hodně vepředu ještě zvyšují přirozenou nedotáčivost, a ostré vlásenky proto nejsou pro vůz zdaleka to pravé. V nich se projevují všechny zmíněné vlastnosti vozu včetně nepřesnosti řízení kolem středové polohy.
Motor přináší velmi dobrou dynamiku, z klidové polohy vůz po sešlápnutí pedálu doslova vystřelí a za hrubého zvuku šestiválce (který by mohl být celkově utlumenější) vyráží vpřed. Převodovka patří k průměru, více jí vyhovuje klidnější styl jízdy, při prudké akceleraci vteřinku váhá. Dynamika je opravdu přesvědčivá, vůz plynule zrychluje daleko za povolené rychlosti, ale přitom se spokojí s 8,5 litru nafty na 100 km, což je uspokojivé. Na lepším asfaltu je jízda velmi příjemná, karoserie se sice naklání, ale zavěšení ochotně dává to, co od něj chcete – komfortní cestování. Kromě odskakování na příčných nerovnostech si budete užívat houpavého žehlení nerovností silnic a s klidem plout krajinou, ničím nerušeni. Snad jen hluboké díry nejsou pro nízkoprofilové pneumatiky na 18palcových kolech zrovna vyhledávané – znamenají docela rázy od podvozku, které pronikají až do řízení.
Renault zpravidla válcuje konkurenci cenou – a to platí i u latitude. Neprémiová konkurence totiž v této třídě naftový šestiválec s takovým výkonem nenabízí a ta prémiová je výrazně dražší. Samozřejmě že latitude nemůže nabídnout takovou míru komfortu a luxusu jako prémiové modely, ale o to mu ani nejde. Na nic si nehraje, výrobce nabízí velké a pohodlné auto se zajímavou výbavou za velmi dobré peníze. A za to získává mé sympatie.
Bezklíčové otevírání patří ke standardu už od střední výbavy Privilege a je samozřejmě součástí i vrcholné, testované verze Initiale. Jde o příjemný a praktický doplněk, který jsem si u renaultů dávno stihl oblíbit, proto přicházím k autu, a jakmile vezmu za kliku, kožený interiér zve k usednutí na široké, ploché křeslo řidiče.
|
Uvnitř to nevypadá nijak fantasticky, ale za vynaložené peníze je interiér poskládaný kvalitně. |
Masivní palubní deska neoplývá přílišným množstvím čudlíků, což se mi docela líbí. Naopak působí elegantně a přehledně, velký displej navigace je efektně zakomponován do středové konzole, částečně zastíněné zaoblenou linkou přecházející od jasného přístrojového štítu. Materiály a použité ovladače odpovídají tomu, co známe z ostatních renaultů, unifikace v rámci portfolia je patrná.
|
Nejen vepředu, ale i vzadu najdeme chromové prvky. Dvě koncovky výfuku dávají najevo dynamický potenciál vozu. |
Kolenu trochu vadí středový tunel, proto odsouvám sedadlo ještě dál – je jasné, že velký manažerský sedan stejně bude spíš o plavném komfortním cestování než o bočním přetížení. Volant nejvyšší výbavy má horní část vytvořenou z imitace dřeva, která je příjemná na dotek, ale vyvolává dojem poněkud laciného luxusu. S ovladači se člověk rychle sžije, jen škoda rozděleného ovládání tempomatu – kolébkový ovladač je u voliče převodovky, zbytek na volantu. Raději bych to měl pohromadě.
Ještě prozkoumáme prostornost. Zadní pasažéři mohou být spokojeni – i vyšší postavy zde naleznou dost místa pro nohy i nad hlavou. Členitý zavazadlový prostor je s hodnotou 477 l těsně nad průměrem dané třídy a má široký vstupní otvor.
|
Zavazadlový prostor se vyznačuje širokým vstupním otvorem a lehce nadprůměrnou kapacitou. |
Během prvních kilometrů si uvědomuji nepřílišnou přehlednost masivní karoserie, která mě obklopuje. Při parkování pomáhají standardně dodávané parkovací senzory vpředu i vzadu, u podobných vozů se řadí k důležitým prvkům výbavy. Přehled ještě umocňuje parkovací kamera s dobrou grafikou a přehledností. První, čeho si všímám, je velmi lehké řízení, díky němuž se s velkým a těžkým vozem snadno manipuluje po městě. Řízení avšak není příliš strmé.
Během jízdy se ukazuje, že řízení je vhodné právě do města a také na dálnice, ale na okresky se příliš nehodí. Ostatně jako celý vůz – hmota a velký šestiválec umístěný hodně vepředu ještě zvyšují přirozenou nedotáčivost, a ostré vlásenky proto nejsou pro vůz zdaleka to pravé. V nich se projevují všechny zmíněné vlastnosti vozu včetně nepřesnosti řízení kolem středové polohy.
|
Při jízdě vypadá renault nečekaně impozantně. Míra luxusu však odpovídá nízké ceně vozu. |
Motor přináší velmi dobrou dynamiku, z klidové polohy vůz po sešlápnutí pedálu doslova vystřelí a za hrubého zvuku šestiválce (který by mohl být celkově utlumenější) vyráží vpřed. Převodovka patří k průměru, více jí vyhovuje klidnější styl jízdy, při prudké akceleraci vteřinku váhá. Dynamika je opravdu přesvědčivá, vůz plynule zrychluje daleko za povolené rychlosti, ale přitom se spokojí s 8,5 litru nafty na 100 km, což je uspokojivé. Na lepším asfaltu je jízda velmi příjemná, karoserie se sice naklání, ale zavěšení ochotně dává to, co od něj chcete – komfortní cestování. Kromě odskakování na příčných nerovnostech si budete užívat houpavého žehlení nerovností silnic a s klidem plout krajinou, ničím nerušeni. Snad jen hluboké díry nejsou pro nízkoprofilové pneumatiky na 18palcových kolech zrovna vyhledávané – znamenají docela rázy od podvozku, které pronikají až do řízení.
Renault zpravidla válcuje konkurenci cenou – a to platí i u latitude. Neprémiová konkurence totiž v této třídě naftový šestiválec s takovým výkonem nenabízí a ta prémiová je výrazně dražší. Samozřejmě že latitude nemůže nabídnout takovou míru komfortu a luxusu jako prémiové modely, ale o to mu ani nejde. Na nic si nehraje, výrobce nabízí velké a pohodlné auto se zajímavou výbavou za velmi dobré peníze. A za to získává mé sympatie.
|
Sedadla jsou vybaveny masážními funkcemi. |
Vydáno: 06. 09. 2011
Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)
Zdroj: autopruvodce.cz
Aktuální nabídka: Renault Latitude bazar