Renault Latitude 3.0 dCi Initiale

Renault Latitude se nenápadně vetřel do střední třídy, kde patří s délkou téměř 4,9 metru k nejdelším vozům. Nabízí velký prostor a luxus za zajímavé peníze. Vyzkoušeli jsme nejsilnější a nejdražší verzi s třílitrovým šestiválcem dCi.

Latitude je svými rozměry opravdu impozantní. Už při prvním pohledu je jeho velikost patrná, působí opravdu reprezentativně – zepředu zejména díky výrazné masce chladiče ohraničené širokou chromovou lištou.

Bezklíčové otevírání patří ke standardu už od střední výbavy Privilege a je samozřejmě součástí i vrcholné, testované verze Initiale. Jde o příjemný a praktický doplněk, který jsem si u renaultů dávno stihl oblíbit, proto přicházím k autu, a jakmile vezmu za kliku, kožený interiér zve k usednutí na široké, ploché křeslo řidiče.

 Automobily Renault Latitude 3.0 dCi
Uvnitř to nevypadá nijak fantasticky, ale za vynaložené peníze je interiér poskládaný kvalitně.

Masivní palubní deska neoplývá přílišným množstvím čudlíků, což se mi docela líbí. Naopak působí elegantně a přehledně, velký displej navigace je efektně zakomponován do středové konzole, částečně zastíněné zaoblenou linkou přecházející od jasného přístrojového štítu. Materiály a použité ovladače odpovídají tomu, co známe z ostatních renaultů, unifikace v rámci portfolia je patrná.

 Automobily Renault Latitude 3.0 dCi
Nejen vepředu, ale i vzadu najdeme chromové prvky. Dvě koncovky výfuku dávají najevo dynamický potenciál vozu.

Kolenu trochu vadí středový tunel, proto odsouvám sedadlo ještě dál – je jasné, že velký manažerský sedan stejně bude spíš o plavném komfortním cestování než o bočním přetížení. Volant nejvyšší výbavy má horní část vytvořenou z imitace dřeva, která je příjemná na dotek, ale vyvolává dojem poněkud laciného luxusu. S ovladači se člověk rychle sžije, jen škoda rozděleného ovládání tempomatu – kolébkový ovladač je u voliče převodovky, zbytek na volantu. Raději bych to měl pohromadě.

Ještě prozkoumáme prostornost. Zadní pasažéři mohou být spokojeni – i vyšší postavy zde naleznou dost místa pro nohy i nad hlavou. Členitý zavazadlový prostor je s hodnotou 477 l těsně nad průměrem dané třídy a má široký vstupní otvor.

 Automobily Renault Latitude 3.0 dCi
Zavazadlový prostor se vyznačuje širokým vstupním otvorem a lehce nadprůměrnou kapacitou.

Během prvních kilometrů si uvědomuji nepřílišnou přehlednost masivní karoserie, která mě obklopuje. Při parkování pomáhají standardně dodávané parkovací senzory vpředu i vzadu, u podobných vozů se řadí k důležitým prvkům výbavy. Přehled ještě umocňuje parkovací kamera s dobrou grafikou a přehledností. První, čeho si všímám, je velmi lehké řízení, díky němuž se s velkým a těžkým vozem snadno manipuluje po městě. Řízení avšak není příliš strmé.

Během jízdy se ukazuje, že řízení je vhodné právě do města a také na dálnice, ale na okresky se příliš nehodí. Ostatně jako celý vůz – hmota a velký šestiválec umístěný hodně vepředu ještě zvyšují přirozenou nedotáčivost, a ostré vlásenky proto nejsou pro vůz zdaleka to pravé. V nich se projevují všechny zmíněné vlastnosti vozu včetně nepřesnosti řízení kolem středové polohy.

 Automobily Renault Latitude 3.0 dCi
Při jízdě vypadá renault nečekaně impozantně. Míra luxusu však odpovídá nízké ceně vozu.

Motor přináší velmi dobrou dynamiku, z klidové polohy vůz po sešlápnutí pedálu doslova vystřelí a za hrubého zvuku šestiválce (který by mohl být celkově utlumenější) vyráží vpřed. Převodovka patří k průměru, více jí vyhovuje klidnější styl jízdy, při prudké akceleraci vteřinku váhá. Dynamika je opravdu přesvědčivá, vůz plynule zrychluje daleko za povolené rychlosti, ale přitom se spokojí s 8,5 litru nafty na 100 km, což je uspokojivé. Na lepším asfaltu je jízda velmi příjemná, karoserie se sice naklání, ale zavěšení ochotně dává to, co od něj chcete – komfortní cestování. Kromě odskakování na příčných nerovnostech si budete užívat houpavého žehlení nerovností silnic a s klidem plout krajinou, ničím nerušeni. Snad jen hluboké díry nejsou pro nízkoprofilové pneumatiky na 18palcových kolech zrovna vyhledávané – znamenají docela rázy od podvozku, které pronikají až do řízení.

Renault zpravidla válcuje konkurenci cenou – a to platí i u latitude. Neprémiová konkurence totiž v této třídě naftový šestiválec s takovým výkonem nenabízí a ta prémiová je výrazně dražší. Samozřejmě že latitude nemůže nabídnout takovou míru komfortu a luxusu jako prémiové modely, ale o to mu ani nejde. Na nic si nehraje, výrobce nabízí velké a pohodlné auto se zajímavou výbavou za velmi dobré peníze. A za to získává mé sympatie.

 Automobily Renault Latitude 3.0 dCi
Sedadla jsou vybaveny masážními funkcemi.


Vydáno: 06. 09. 2011

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Latitude bazar