Renault Mégane 1.6 16v ZEN: Cenový tip?

Atmosférická šestnáctistovka není pod kapotou méganu žádnou novinkou. V poslední době zůstává ve stínu modernější 1.2 TCe. Patří jednašestka do propadliště dějin, nebo z ní dobrá cena udělá hit?

Renault Mégane patří v nižší střední třídě mezi cenově nejvýhodnější vozy. S atmosférickou šestnáctistovkou ho můžete mít už od 274 900 Kč. Na základní motor má přitom benzinový čtyřválec velmi dobrý výkon 110 k, což je na poměry kompaktů solidní hodnota. Pro dosažení výraznější dynamiky musíte motor pochopitelně točit více než současné moderní turbomotory.

Při běžné jízdě odřazujete nahoru někde okolo 2500 ot/min, při sportovnějším stylu o dalších cca tisíc otáček výše. Výhodou je i přesná šestistupňová převodovka, která rozhodně nebývá u základních motorů samozřejmostí. Na dálnici díky tomu motor točí příznivých 3500 ot/min. Spotřeba rekordy neláme, běžně se pohybuje mezi 7,5 a 8 l/100 km. U atmosférického motoru se ale nemusíte bát velké citlivosti spotřeby na jízdní styl – přes 9,5 l/100 km jsme se nedostali ani při jízdě brzda-plyn.

Materiály jsou poměrně kvalitní, ergonomie ovládání ale v mnoha ohledech pokulhává, nelíbí se nám ovládání rádia ani navigace.


Na méganu je znát konstrukční stáří, kdy už jízdními vlastnostmi na konkurenci nestačí. V zatáčkách je těžkopádnější, nervózně reaguje na prudké ubrání plynu a řízení působí uměle. Příliš dobře sladěný není ani plynový a záběr spojky, plynulé rozjezdy tak vyžadují nácvik.

Ideální není ani posaz za volantem, delší řidiči musí kvůli středovému panelu sedět více odsunutí. Sednout si za sebe problém není, před koleny už ale moc místa nezbývá a nad hlavou je situace obdobná. Poněkud krkolomné je ovládání navigace na středovém panelu.

Podvozek méganu na konkurenci nestačí, vyloženě špatně ale nejezdí.

Vydáno: 03. 05. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Mégane bazar