Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi ZEN: Trend - Upsizing

Zatímco motory se zmenšují, znaky na maskách renaultů se zvýrazňují a rostou: třeba jako v případě druhého faceliftu třetí generace méganu.

Současný mégane trávil s minimálními změnami vizáže v showroomech již šestý rok, a proto mu pozměněná příď jde rozhodně k duhu. LED pro denní svícení se přestěhovaly k předním mlhovkám, upravena byla maska chladiče nebo nárazník. Výsledek můžeme hodnotit jedině kladně. Lépe tento francouzský konkurent golfu dosud nevypadal.

Škoda, že jiné změny nejsou nijak zásadní a věk vozu je již znát. Na palubní desce sice najdete novou navigaci R-Link s dotykovým displejem, mapovými podklady a skvělou službou Live Traffic od TomTomu, segmentové LCD v přístrojovém štítu ale v roce 2014 není zrovna in a také sladění ovládání inovovaných palubních systémů je komplikované. Kompaktní renault dostal také parkovací kameru a dvojici asistenčních systémů: trochu nevýrazným zapípáním varuje před opuštěním jízdního pruhu a sám umí přepínat mezi potkávacími a dálkovými halogenovými světlomety. Dohromady za 20 tisíc korun.

Příplatkovou navigaci R-Link známe z clia, u méganu se dá ovládat i kolíčkem mezi sedadly.


Dobře známý silný vznětový motor 1.6 dCi najdeme i ve scéniku nebo qashqaii a hodnotíme ho stále stejně. Je silný ve středních otáčkách, jenže má i výrazný turboefekt nebo lehké problémy s trakcí. Spotřeba se pohybuje okolo příjemných šesti litrů, se slabšími konkurenčními jednašestkami se ale dá jezdit za méně.

Nenechte se tím jen tak odradit. Převodovka totiž boduje přesnou kulisou nebo cvakající aretací v krajních polohách a kombi s nejsilnějším dieselem působí překvapivě vyváženým dojmem. V zatáčkách se díky tužšímu podvozku nehoupe a docela dobře drží zvolenou stopu. Ke změně směru se možná nemá tak ochotně jako leon, horší je však hlavně komfort odpružení. Se 17“ koly dodávanými v paketu Dynamique výrazně rázuje třeba na zpomalovacích prazích. Raději zůstaňte u standardních šestnáctek.

Pravidelný tvar zavazadlového prostoru podprůměrný objem 0,486 m³ nezamaskuje.


Méganu Grandtour v ostrém konkurenčním boji pomůže zejména cena. Pokud si vyberete nejslabší zážehový motor, bude vám na něj stačit akčních 299 900 Kč, testovaný vrchol mezi vznětovými agregáty vyjde v téže akci na skvělých 444 900 Kč.

A to už by mohlo vyvážit i relativně malý zavazadlový prostor, který pojme podprůměrných 0,486 m3.

Záď zůstala téměř beze změny; včetně nízké nákladové hrany.

Vydáno: 20. 04. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Mégane bazar