Renault Megane RS: Hot-king

Stačí vteřinku vydržet, než se motor sebere. A potom přichází brutální zátah dvoulitrového turba a Megane RS s řevem tahá za volant v drtivé akceleraci.

A potom? Přichází zatáčka, okamžik nedotáčivosti, ubrání, plný plyn a mechanický samosvor vytahuje černého chuligána s jistotou pryč...

Nabídka hot-hatchů nižší střední třídy v současnosti? Můžete mít třeba relativně civilně vypadající, ale velmi rychlou Mazdu 3 MPS. Nebo VW – odtažité, ale velmi funkční Scirocco R nebo tradiční, precizní Golf GTi. Pak je tu efektní (zejména zvukově) Audi RS3 a brzy se objeví Mercedes A 250 Sport. Leon Cupra R není správně okořeněn a na novou Astru OPC si musíme ještě počkat. Co tedy zbývá?

 Automobily Renault Megane RS
Nový design 19palcových kol dokresluje image drsného hocha. Celek vzbuzuje zaslouženou pozornost.

V tomto segmentu se rozhodně podívejte na nabídku Renaultu, pokud chcete předohrabavé ostré auto, je Megane RS vaší volbou. A pročpak? Má to několik důvodů.

Megane RS je zcela živočišné auto, drsné, dravé a neustále zatahující řidiče do děje. Umí být i celkem hodným ratlíkem na vodítku, ovšem agresivní, osvalená vizáž s vykukujícími třmeny brzd Brembo naznačují, že tenhle pes štěká i kouše. Zejména pokud mu povolíte šňůrku, což ve skutečnosti znamená tři vteřiny podržet tlačítko ESP. Nejen že se vypne hloupá elektronika, ale celé RS najednou ožije. A vy si můžete do sytosti vychutnávat rotvajlera utrženého ze řetězu.

 Automobily Renault Megane RS
S posilněným motorem (o 15 koní a 20 Nm) koresponduje i upravený, hlasitější výfuk.

S vypnutým ESP je to paráda – motor se točí s dávkou adrenalinu v pístech, přední 19" odhrnují asfalt, podvozek Cup (za 40 000 Kč) pracuje na plný výkon a mechanický samosvor zpříjemňuje zatáčky. Ano, je to sice předokolka, ale neustále vás nutí být ve střehu. Je potřeba ji řídit, nedává zážitky úplně zadarmo a to je to, co u ostrého auta hledáme. Nudná superrychlost, kterou některé odtažité vozy umějí, je spíše nebezpečná než zábavná, ale v RS se královsky bavíte, i když je na tachometru relativně střízlivá hodnota.

Sportovní recara jsou skvělá, řazení přesné, tuhé, řízení přímé, v rámci možností komunikativní. Pedály fungují, jak mají – progresivní brzda, sladěná spojka, pedál plynu toužící se neustále přátelit s podlahou...

 Automobily Renault Megane RS
Příplatková recara stojí za investici 30 300 Kč. Skvěle drží tělo a jsou i pohodlná.

A co za to? Stroj na zážitky vyjde kolem 800 tisíc, což je dobrá nabídka za nejlepší hot-hatch současnosti. Ale pokud chcete klouzat zatáčkami, podívejte se raději k Toyotě...

Cena
Megane RS: 745 900 Kč
Testovaný vůz: 888 000 Kč

 Automobily Renault Megane RS


Vydáno: 08. 09. 2012

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Renault Mégane bazar