Renault Scénic 1.5 dCi EDC Privilege: Fáze 3

Renault Scenic má po krátké době za sebou druhý facelift, tentokrát hlavně designový.

Neznáme mnoho modelů, které by v tak krátké době prošly tolika modernizacemi jako scenic. Od uvedení třetí generace v roce 2009 už má za sebou dvě. První z počátku loňského roku přinesla nové motory a ta druhá, označovaná interně jako fáze 3, upravený design.

Scenic dostal novou příď, která se více přiblížila designovému stylu, který jsme poprvé viděli na cliu. Uvnitř je nejviditelnější změnou mírná úprava tvaru kapličky, která nyní vpravo u velkého TFT displeje nekončí tak ostře, ale plynule navazuje na přístrojovou desku. Řidič má i nadále možnost měnit grafiku a barvu hlavních ukazatelů. Stejně tak se, alespoň na první pohled, nezměnila vysoká kvalita použitých materiálů, zejména v námi testované nejvyšší výbavě Privilege, vyzdobené světlým interiérem.

 Automobily Renault Scénic 1.5 dCi EDC Privilege
Velká prosklená plocha sice prosvětluje interiér, avšak zároveň ho hodně prohřívá.

Vůbec poprvé jsme ale měli možnost si ve scenicu vyzkoušet dvouspojkovou převodovku EDC (Efficient Dual Clutch), která se v něm objevila v rámci první modernizace. Šestistupňové ústrojí od Getragu se nabízí výhradně k naftovému čtyřválci 1.5 dCi, který má za sebou výraznou úpravu provedenou ve jménu vyšší účinnosti. Nicméně v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou své přednosti nedokázal až tak úplně prodat. Neumí si poradit hlavně s prudkými rozjezdy, třeba když se potřebujete rychle dostat z křižovatky. Šlápnete prudce na plyn, dlouho se nic neděje - a pak se motor najednou probere k životu a auto prudce vystřelí. Mnohem bezpečnější je naučit se rozjíždět plynule, trvá to stejně dlouho. Ani poposkakování v zácpě není úplně hladké, tahle disciplína ale dělá problémy většině dvouspojek, tedy snad až na DSG od Volkswagenu, které má však na konkurenci generační náskok. Při normální jízdě EDC funguje tak, jak má. Skoro o něm nevíte.

Ve srovnání s manuálem má automat přinést teoretickou úsporu dvě deci nafty (4,7 l/100 km). Nám se průměr ustálil na šesti litrech. Překvapením byla dálnice. Ačkoliv motor ve 130 km/h točí na šestku značných 2800 ot/min, nárokoval si jen 6,5 l. Městský provoz pak znamená sedmilitrový příděl. Šedesátilitrová nádrž tak může vystačit i na tisíc kilometrů. Možná je škoda, že EDC, které stojí velmi příznivých 35 000 Kč, nelze zkombinovat se silnějším 1.6 dCi.

 Automobily Renault Scénic 1.5 dCi EDC Privilege
Na tak velké auto není při plném obsazení 240 Nm zas až tolik. Spotřeba je kolem 6 l.

Cena
Scénic 1.5 dCi EDC Privilege: 563 900 Kč
Testovaný vůz: 646 600 Kč

 Automobily Renault Scénic 1.5 dCi EDC Privilege


Vydáno: 25. 06. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz