Seat Ibiza 1.4 Copa

Pohledný Seat Ibiza dostal před nedávnem zajímavý dárek. Speciální výbavu Copa, která je k dispozici pro oba zážehové motory.

S tímto vylepšením si lze zvolit základní model, ale i Ibizu SC a kombi ST. My jsme měli standardní hatchback se silnějším motorem 1,4 l, s nimž ibiza dokáže potvrdit temperamentem a dravostí v projevu i svůj sportovní vzhled. Malý automobil se dobře a lehce ovládá a výbava Copa tyto schopnosti nijak neomezuje. Testovaný vůz přitahoval pozornost nejen nápisy Copa na boku a na zádi, ale i výjimečnou zlatavou barvou. Pro paní nebo ještě lépe slečnu zajímavá volba, ale na nás pány jako na řidiče spíš lidi nevěřícně kulili oči.

 Automobily Seat Ibiza 1.4 Copa
Pohodlná sedadla s dlouhými sedáky i opěradly dostala čalounění Copa.

Seat se vyznačuje jistými jízdními vlastnosti a podvozek je nastaven vhodně pro to, aby poskytl dostatek zábavy za volantem, avšak současně i komfort na delších cestách. Dobře zvládá i četné nerovnosti na českých silnicích, samozřejmě s jistými hranicemi – leckteré tankodromy po letošní zimě jsou ovšem i nad síly off-roadů. Motor potvrdil zjištění z předchozích testů - v běžném provozu už stačí 2000 otáček, na dálnici točí čtrnáctistovka mírně kolem 3500 otáček za minutu a spotřeba roste. Motor je spokojen hlavně v nízkých a středních otáčkách, nahoře poněkud vadne.

V čem se však verze Copa liší od standardní ibizy? Copa nezasahuje do základních vlastností, ale vylepšuje ibize vzhled, komfort i technické zázemí. Oproti druhému stupni výbavy Reference dostává Ibiza Copa navíc klimatizaci, tempomat a také čalounění Copa. Praktickým přídavkem jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, vně vylepšují vzhled kliky v barvě vozu a také mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel. Ve shodě se sloganem „auto dělají kola“ dostává ibiza ve výbavě Copa také patnáctipalcové ráfky z lehkých slitin Ingenia, které nahradily standardní stejně velká ocelová kola.

 Automobily Seat Ibiza 1.4 Copa
Nezaměnitelný a ergonomický design interiéru se dvěma stupni středového panelu se nezměnil.

Plno je kolem volantu – už do výbavy Reference totiž patří ovládání rádia a nad touto páčkou přibyla další na ovládání tempomatu. Z tohoto stupně výbavy připomenu i čtyři airbagy, ABS a signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů.

Ibiza Copa s motorem 1.4 přijde na 243 900 korun, což je méně, než se platí za model s výbavou Reference.

Cena
Základní cena Ibiza Copa 1.4             243 900 Kč
Cena testovaného vozu                     243 900 Kč

 Automobily Seat Ibiza 1.4 Copa
Verze Copa je jen pro benzinové motory, pro naftové není k dispozici.


Vydáno: 04. 09. 2011

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Seat Ibiza bazar