Seat Leon Cupra R310

Přes tři sta koní a pohon předních kol, to nemůže dopadnou dobře, řekli byste si, ale opak je pravdou. Speciální cupra se povedla. Hodně.

Z přeplňovaného dvoulitru určeného pro Cupru S dostal švýcarský úpravce ve spolupráci s ABT úctyhodný výkon 228 kW. Jedná se o originální tuning zaštítěný samotnou automobilkou. Před parametry vozu tak bledne i Audi RS3.

Pokud máte obavy, že tak velký výkon z dvoulitru je už příliš, tak zbytečně. Úprava motoru není překážkou v běžném provozu, turboefekt není nijak přehnaný a využívat lze pásmo už od 1500/min (50 km/h na pětku). Je ale pravdou, že lépe potenciál agregátu poznáte až na 3000/min. Nejlépe se cítí až nad 5000/min, kde táhne úplně nejlépe.

 Automobily Seat Leon Cupra R310
Posaz za sportovním volantem a ve sportovních sedadlech nemá chybu.

Velmi působivý je i akustický doprovod při zrychlování, naopak při ustálené jízdě je v kabině klid a pohoda. Léty prověřená podvozková platforma PQ35 funguje zvláště v případě leonu opravdu výtečně a poradí si i s takto „přemotorovanou“ verzí. Náklony a stabilita v zatáčkách umožňují velmi rychlou jízdu, kvitujeme, že motor „netahá“ za řízení.

Pokud však jedete zatáčky pod plným plynem, přední kola už nedokáží přenášet tak velkou trakční a adhezní sílu současně a dostavuje se nedotáčivost. Elektronická uzávěrka diferenciálu pak také nedokáže zcela dokonale eliminovat protáčení odlehčeného kola. Při vytočení do vysokých otáček si pak kola v přímém směru „hrábnou“ i na trojku, to dokládá extrémní výkon.

 Automobily Seat Leon Cupra R310
Svůj výkon vytuněná Cupra R310 nijak zvlášť najevo navenek nedává.

Skvěle do ruky nám padla řadicí páka s exaktním chodem a velmi krátkými drahami. Překvapeni jsme byli ze slušného tlumení nerovností. Že máme na voze devatenáctky a ještě s profilovým číslem 35, bychom netipovali, hlavní je, že kola na nerovnostech neodskakují.

Interiér se od běžné verze liší spíše v detailech a pak také sportovními sedadly, která nejen skvěle drží v zatáčkách, ale nabídnou dostatečnou míru pohodlí. Cestujícím vzadu ale může vadit jejich plastové krytí, místa pro kolena i na hlavu je ale pro běžné postavy dost.

Leon v nejsilnější verzi má málo nedostatků, na okruhy sice není, ale na okreskách si jízdu užíváte, byť ani zde nemůžete tlačit na pilu přespříliš. Spotřeba paliva je závislá na stylu, s velkou snahou lze jezdit za 7,5 l/100 km, běžně kolem 10 l/100 km a s nohou na plynu začíná hodnota na palubním počítači dvojkou. Příplatek oproti už tak silné Cupře S činí 65 tisíc korun, cena se tak vyšplhá na 820 900 korun. Levnějších tři sta koní ale nenabídne ani Genesis Coupé (829 990 Kč).

 Automobily Seat Leon Cupra R310
228 kW ze sériového dvoulitru je rekordní hodnota.


Vydáno: 08. 03. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Seat Leon bazar