Simply big. Škoda Octavia III Combi podrobně!

Část reklamního sloganu Škody jsme si v případě nové octavie combi nezvolili náhodou. Ve všech ohledech je to totiž skutečný obr.

Nabídka prohlédnout si třetí generaci Škody Octavia Combi ještě v předstihu před světovou premiérou se rozhodně neodmítá. S naměřenými údaji jejího předchůdce a s laserovým měřičem jsme vyrazili ke strahovskému spartakiádnímu stadionu, kde na nás měla v utajeném ateliéru čekat jedna z nejdůležitějších letošních novinek. Zvenku to na nic extra nevypadalo, dveře dovnitř totiž připomínaly samoobsluhu z 80. let. Teprve ochranka, která po nás chtěla občanský průkaz, nás ujistila, že jsme na správném místě.

 Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně

Zatímco na liftback, který hlavně zezadu až příliš připomíná rapid, jsme si nějak nezvykli, tak Octavia Combi nám okamžitě padla do oka. Ve srovnání s liftbackem má mnohem vyváženější proporce a líbivější tvary. Obzvláště zadní partie se lidem kolem šéfdesignéra Jozefa Kabaně opravdu povedla a dala vzpomenout na povedenou první generaci.

Nás však pochopitelně nejvíc zajímalo, co elegantní záď ukrývá. Jako by nám lidé od Škodovky četli myšlenky, a než jsme se k autu přiblížili, páté dveře se s decentním bzučením samy otevřely - po superbu dostala elektrické otvírání také octavia.

 Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně

První pohled do útrob nás však trochu zaskočil, podvědomě jsme totiž čekali větší "černou díru". Jenže jak se ukázalo, tohle auto mělo dvojitou podlážku, zajišťující podlahu v rovině s nákladovou hranou. Ta je mimochodem asi o šest centimetrů níž (59,5 cm) než u dvojkové octavie, takže člověk nebude muset tolik namáhat záda. Stačí ale zatáhnout za podlážku, ta se propadne o 20 cm dolů na skutečné dno a kufru přidá další pořádnou porci litrů. Teprve pak se kufr octavie dostane na slibovaných 610 l, kterými svou předchůdkyni překonává o pět litrů.

To však není jediné vtipné řešení, věrna firemnímu sloganu Simply Clever (volně překládaný jako jednoduše nápaditý či chytrý), jich octavia nabízí víc. Podlážka totiž není vyrobena z jediného kusu, ale je jako leporelo rozdělená na několik částí, které umožňují rozdělit kufr na sektory. Toto řešení má zřejmě nahradit chybějící posuvný organizér, který octavia na rozdíl superbu nedostala. Dalším opravdu užitečným nápadem je prostor pod podlážkou, kam lze schovat nejen krycí roletku zavazadelníku, ale také střešní příčníky.

 Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně

Na bocích kufru jsou nyní dva výklopné háčky místo jednoho (těch není nikdy dost) a mezi nimi se objevily páčky pro sklopení opěradel zadních sedadel. Sedáky jsou ale pevné, takže nevznikne zcela rovná podlaha. To ale majitele nemusí až tak mrzet, protože získá úctyhodných 1740 l (+85 l).

Do trojkové octavie také naložíte o něco delší předměty, navíc později přibude i sklopné opěradlo spolujezdce. Při měření nás ale trochu zarazilo, že třeba mezi podběhy jsme u trojkové octavie naměřili o něco méně než u dvojky. Zjištěné hodnoty jsou ale orientační, později je upřesníme.

 Automobily Škoda Octavia Combi III exkluzivně






Vydáno: 26. 02. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar