Škoda Citigo 1.0 MPI CNG Elegance: Mistr střídmosti

89 haléřů na kilometr. Pomineme-li elektromobily, je citigo na plyn největším asketou na trhu.

Důležité je, že si svoji asketickou povahu udržuje, i když mu důsledně šlapete po krku, což je často nutné. Tříválec je totiž poměrně líný, ani při vytáčení ovšem jeho spotřeba neroste nad pět kilo CNG na 100 km (v průměru jsme jezdili za 3,5 kg/100 km). Důvodem je zejména nižší točivý moment, motor nejde tak příjemně odspodu jako jeho „benzinoví“ sourozenci. Překvapivě ale začíná ožívat v dálničních rychlostech, kde otáčky rostou ke 4000/min.

Na rozdíl od LPG zvládnete tankování CNG sami, bez pomoci obsluhy.


Praktický život s plynovým citigo je limitován jeho omezeným dojezdem (na plné plynové nádrže asi 300 km) a dostupností plnicích stanic. Naplnění 12kg „bomb“ vyjde asi na dvě stovky a zvládnete to sami. Celý proces ovšem není tak intuitivní a snadný jako natankování 10l přídavné benzinové nádrže. Na stojanech, které jsou mimochodem většinou plně samoobslužné (včetně platby), je ale vylepen srozumitelný návod. Zaplatíte jednoduše platební kartou. Servis je u plynové verze dražší kvůli kontrole těsnosti nádrží na CNG (jednou za dva roky) a použití dražších zapalovacích svíček (mění se po čtyřech letech). Po šesti letech zaplatíte cca o 1550 Kč více.

Zásadní nevýhodou plynového citigo je jeho cena, která velkou měrou přesahuje benzinové verze. Podobně jsou na tom ale i konkurenti: VW Up! a Fiat Panda. Na rozdíl od nich ale můžete citigo na CNG pořídit v libovolné výbavě.

Na rozdíl od konkurentů nejste u plynového citigo limitováni při výběru výbavy.

Vydáno: 15. 12. 2013

Autor: Martin Přibyl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Citigo bazar