Škoda Citigo 5D 1.0 MPI Ambition

Škoda Citigo s trojicí dveří již kraluje žebříčkům prodejů miniaut, teď však na praktické Čechy navíc útočí i s pětidveřovou karoserií. Jaká je se silnějším motorem o výkonu 55 kW?

Stejně jako třídveřová verze ani „pětidvířko“ nezaujme hravým designem. V našem případě byla nevýraznost ještě zdůrazněna obyčejnou stříbrnou metalízou. Citigo se prostě snaží být racionální volbou a k té příchod zadního páru dveří jednoduše sedí. Nástupní otvor nicméně nepatří mezi největší a dva zadní pasažéři (vůz je homologovaný jako čtyřmístný) se musí uskrovnit, místa pro jejich kolena není na rozdávání. V rámci šetření se také zapomnělo na stahování zadních okének, lze je jen pootevřít (podobně jako u „kolíňat“). Na druhé straně, kratší dvojice předních dveří je rozhodně praktičtější na parkovištích a dozadu teď snáze umístíte třeba dětskou sedačku. Jen pozor na to, že látková zadní část předních sedadel se snadno ušpiní a její čištění nebude zrovna nejjednodušší.

 Automobily Škoda Citigo 5D 1.0 MPI Ambition
Moderní tříválec 1.0 MPI se velice rád vytáčí, má příjemný zvuk, dost výkonu a přiměřenou spotřebu ve městě i na dálnici.

Další změny? Nejsou, což nás ale moc nemrzí. Malá škodovka je v zatáčkách jistá, trpí dobře čitelnou nedotáčivostí a na poměry své třídy má komfortní podvozek, který z vás nevytřese duši na typicky městském povrchu, kočičích hlavách. Kompaktní rozměry navíc usnadňují manévrování v přeplněných uličkách velkoměst. Lehké řízení bez zpětné vazby je třídním standardem.

Možná o to větším překvapením je, že citigo zvládne i dálniční provoz. Živý 55kW tříválec nemá se zapnutým tempomatem (8000 Kč) problém udržovat rychlost 130 km/h (ručník bude do ringu házet až v kopcích na Vysočině) a hlučnost vozu se drží na úrovni, která by mohla být standardem o třídu výše. Spotřeba se přitom i v tomto režimu pohybuje do 6 l/100 km, což byl i náš dlouhodobý průměr.

 Automobily Škoda Citigo 5D 1.0 MPI Ambition
Kromě údajů palubního počítače nebo teploty chladící kapaliny umí displej přenosné navigace zobrazit i odstup od překážky za vozem.

Na dlouhých cestách vás tak bude limitovat spíše zavazadelník, který má sice objem 0,251 m³, ale také vysokou nákladovou hranu a úzký nepraktický tvar. Úspory v něm také odhalují karoserii a úchyty zadní lavice. „Plato“ se navíc nezvedá s dveřmi.

Příplatek za patery dveře je u Škody Citigo 10 000 Kč u všech výbavových stupňů, stejně stojí silnější 55kW motor. Testovaná verze Ambition pak vyjde na 214 900 Kč. Výhodně k ní (za 5500 Kč) můžete přikoupit klimatizaci s palubním počítačem. Adekvátně vybavený nový Fiat Panda vyjde na podobné peníze.

Cena
Citigo 5D 1.0 MPI/55 kW Ambition: 214 900 Kč
Testovaný vůz: 291 700 Kč

 Automobily Škoda Citigo 5D 1.0 MPI Ambition
Místa pro hlavu je celkem dost, koleny se ale dotýkáte předních sedadel.


Vydáno: 20. 05. 2012

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Citigo bazar