Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec Ambiente

Fabia Green tec s 1.2 TSI (77 kW) razí správnou cestu k úsporám. Výkonný motor se s vozem nenadře, a je tak úsporný nejen na papíře.

Není zdaleka pravidlem, že hodnoty nízké spotřeby u ekologických verzí se musí zaručeně projevit i v praxi. A je už spíše výjimkou, že podobné úpravy negativně nepoznamenají dynamiku. Fabia Green tec se silnějším „téesíčkem“ pod kapotou tou výjimkou je. Ekobalíček zahrnující stop-start a rekuperaci energie alternátorem nijak neobtěžuje. Převody zůstaly poskládané stejně jako u klasické verze, jsou sice i tak dlouhé, ale pružný motor si s tím poradí.

 Automobily Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec Ambiente
Kromě zelené metalízy Rallye si můžete vybrat z dalších 60 barev!

Nástup turba je patrný od 1600/min, čemuž na čtyřku odpovídá 50 km/h. Motor však neprotestuje ani níže, při klidné jízdě lze po městě řadit i pětku (1200/min). Spotřeba není tak citlivá na jízdní styl jako ve větších koncernových modelech, ve fabii má jedna-dvojka bohaté rezervy. Ve městě se tak pohybujete mezi 6 a 7 l/100 km, mimo město se blížíte i pěti litrům. Díky vysokému výkonu se nemusíte obávat ani delší jízdy po dálnici, ve sto třiceti (pouze 3200/min) si motor nárokuje relativně nízkých 6,5 l/100 km. Při menším zatížení je dynamika dobrá až do 160 km/h (4000/min). Vyšší rychlosti se projevují výraznějším hlukem od kol a slyšíte i motor.

Jízdní vlastnosti se nijak neliší od běžné verze, přes znatelné náklony v zatáčkách drží fabia stopu velmi dlouho a na nerovnostech nemají kola tendenci odskakovat. Patnáctipalcová kola s 60procentním profilem jsou dobrým kompromisem, tak dobře žehlit rozbité vozovky jako třeba nové rio sice fabia neumí, přesto ostré rázy do interiéru nepropustí. Interiér je tradičně velmi dobře zpracován, hodně místa mají cestující v podélném směru, málo pak v příčném. Příplatková navigace s velkým displejem omezuje pravou nohu řidiče. Řazení funguje lehce a přesně, řízení pracuje také dobře, koncernová sestra Ibiza je na tom ale lépe.
 
 Automobily Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec Ambiente
Přední sedadla nabízejí dostatek komfortu, slabé boční vedení ale v zatáčkách příliš nepodrží.

Paket Green tec se dodává k motorům 1.2 HTP (51 kW) a oběma 1.2 TSI za 7100 Kč, kromě toho si ale musíte přikoupit ESP za 16 800 Kč. Silnější, 77kilowattová verze se nedodává ve výbavách TSI Start, je proto o citelných 33 tisíc Kč dražší (s výbavou Classic od 302 900 Kč) než ta s výkonem 63 kW. Pokud s fabií neplánujete dlouhé cesty po dálnici, tak slabší jednotka vyhoví také.

 Automobily Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec Ambiente
S motorem 1.2 TSI (77 kW) zrychlí fabia na stovku za 10,1 s a rozjede se na 193 km/h, pohodlně si přitom vystačí i se 6 l/100 km. Stop-start funguje bezproblémově, vypínat ho nemusíte.


Vydáno: 23. 02. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Fabia bazar