Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente

Je to jako držet dietu, ale mlsat. Verze Greenline zákazníky nezaujaly, Škoda tedy servíruje ekoúpravy v rámci nového paketu Green tec.

Kvůli pár deci u již tak úsporných modelů mít omezenou výbavu, komfort a funkčnost? Není divu, že zájem o verze Green je line minimální. Mladoboleslavská značka tedy v případě modelů Fabia, Roomster a Octavia přichází v rámci modelového ročníku 2012 s jakousi zlatou střední cestou. Soubor eko-opatření (systém stop-start, rekuperace brzdné energie prostřednictvím alternátoru, pneumatiky se sníženým valivým odporem) si je možné objednat jako paket v rámci širšího rozsahu motorů, ve všech výbavách a s možností volby z kompletního rozsahu příplatkových prvků. Pro zákazníky je tento přístup mnohem čitelnější a vzhledem ke standardní světlé výšce si lze objednat i tažné zařízení, které je o 15 mm nižšímu greenlinu zapovězeno.

 Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente
Eko-verzi prozrazuje jen zelený štítek na zádi.

U octavie si lze paket Green tec objednat v kombinaci se zážehovým motorem 1.4 TSI/90 kW nebo s turbodieselem 1.6 TDI/77 kW, v obou případech jen v kombinaci s manuálním řazením. U verze Prima přijde na 10 000 Kč, od provedení Ambiente výš je pak za polovic. Kdo hodně jezdí po městě, pro toho má Green tec největší smysl. Systém stop-start funguje spolehlivě, řidiče nijak neomezuje, neboť motor startuje stejně svižně, jako zhasíná.

 Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente
Spotřeba se v praxi výrazněji neliší od běžné verze.

Vznětová šestnáctistovka po dynamické stránce bohatě postačuje. A to i po větším zatížení, ke kterému „jeskyně“ v zádi octavie přímo vybízí. Čtyřválec táhne plynule v relativně širokém spektru otáček a svým charakterem tak má blízko k zážehovým agregátům. TDI je pružné odspodu a bez problémů se nechá točit přes 5000 otáček. Ve všech režimech jízdy se jedná o příjemného společníka. Zásluhou na diesel širokého rozsahu využitelných otáček není nutné tak často řadit. Motor se ochotně podtáčí, což oceníte při proplétání se městem. I při rychlé jízdě po dálnici navíc systém common-rail zajišťuje klidný chod.

Podle naší zkušenosti to ale v běžné praxi na nějaké velké šetření nevypadá. V průměru jsme jezdili za 6,5 l/100 km, tedy prakticky se stejnou spotřebou jako v provedení bez Green tecu. Po městě jsme spotřebovali ještě o půl litru víc, na dálnici jsme pak bez problémů jezdili za 5,5 l/100 km. Lepších výsledků by bylo nepochybně možné dosáhnout prostřednictvím šestistupňové převodovky, kterou však motor 1.6 TDI z nabízených dieselů jako jediný postrádá.

 Automobily Škoda Octavia 1.6 TDI Green tec Ambiente
1.6 TDI táhne v širokém spektru otáček, systém stop-start funguje spolehlivě.


 

Vydáno: 01. 11. 2011

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar