Škoda Octavia 1.6 TDI Greenline: Pod čtyři?

Opravdu dokáže nová octavia ve verzi Greenline jezdit v kombinovaném provozu za 3,2 l nafty na 100 km? Je to vůbec možné? A čím se liší od ostatních verzí? Skutečnost jsme zjišťovali za volantem celý týden.

Na první pohled se greenline od ostatních octavií výrazně neliší, zaujme zejména krásný bílý lak Candy White, všimnete si také drobného nápisu na masce chladiče a na pátých dveřích, odkazujícího na nejúspornější verzi vozu. Škoda novinku pozměnila, například v přední části je více zaslepených otvorů kvůli lepší aerodynamice. Zajímavostí jsou také speciální plechová kola (my jsme měli příplatková 16" za 17 000 Kč), která by v létě měla pneu s nízkým valivým odporem. Nyní, v zimě, jsou obuty běžné pláště Continental.

Interiér stejný jako v jakékoliv jiné Octavii. Sedadla by mohla být pohodlnější, jinak je to O.K.


Motor 1.6 TDI s výkonem 110 koní je spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Do 1800 ot/min motoru chybí pružnost, ale jakmile se nafoukne turbo, zátah je dostatečný. S dynamikou vozu není žádný problém, ve vyšších rychlostech auto umí plynule zrychlovat. Systém stop-start funguje spíš rušivě, opětovné nastartování je hodně citelné. Zároveň s tím má funkci rekuperace brzdné energie. Zásadní je ovšem spotřeba paliva – Škoda slibuje v kombinovaném cyklu 3,2 litru, což je vzhledem k počasí, větším kolům a dalším aspektům nereálné. Při běžném ježdění jsem se dostal na 4,5 l/100 km, přičemž jsem využíval rady, kdy řadit. Na dálnici vůz při 130 km/h točí 2100 ot/min a spotřebuje kolem 5,2 l/100 km.

Greenline je verze s nejvýkonnější verzí motoru 1.6 TDI, základ stojí 497 900 Kč, což je o více než 18 000 Kč víc, než za kolik koupíte Octavii 1.6 TDI (105 k) ve výbavě Ambition. To není velký rozdíl.

Greenline má sériově sportovní podvozek (komfort je stále dobrý), který umožňuje měnit nastavení auta.

Vydáno: 19. 03. 2014

Autor: František Vahala, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar