Škoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance: Jasná volba

Škoda Octavia je v současnosti dospělé auto, které už se během své evoluce zbavilo drtivé většiny nedostatků. A verze 1.8 TSI v provedení kombi je nejlepší Octavií, kterou můžete mít.

S testovací Škodou Octavia jsem tentokrát najezdil asi dva tisíce kilometrů, což mi umožnilo ji prozkoumat opravdu důkladně. Už v prvních dnech jsem s radostí kvitoval komfort podvozku, zejména pak zadní nápravy, která je u této verze víceprvková. Ticho na nerovnostech, jistota při brzdění i zatáčení, vše funguje v souladu. Líbila se mi lehkost a jistá samozřejmost ovládání základních prvků - pedálů, řadicí páky a volantu. Brzdy by možná mohly být lépe dávkovatelné a řízení chybí zpětná vazba, ale to jsou spíš menší prohřešky, za které se neodsuzuje.

Po dalších stovkách kilometrů jsem nadšen ze sedadel, která jsou pohodlná a dobře vedou tělo. A pak soundsystem Canton (+12 900 Kč), který zajišťuje kvalitní poslech hudby při dlouhé jízdě. Paráda! Navíc celý info. a multimediální systém je opravdu rychlý a ovládá se intuitivně.

 Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance
Sedadla s koženým čalouněním pěkně drží tělo a poskytují komfort i při dlouhých cestách.

Jakmile se dostávám na noční německou dálnici, tisknu pedál k podlaze. K dynamice jedna připomínka: na motoru je namontováno celkem malé "softturbo", které bohužel nemá příliš síly v nízkých otáčkách a ve vysokých už také ne. Ideální jsou pro něj střední otáčky, kde přináší celou hodnotu 250 Nm točivého momentu. To není až zase tak moc, takže dynamika trochu zaostala za mým očekáváním. I tak ale letím noční dálnicí kolem 200-220 km/h a sleduji ukazatel spotřeby, který se ustálil na 9,3 l/100 km. To je vzhledem ke stylu jízdy skvělé. V klidném provozu pak klesá klidně pod 7 l/100 km, motor je navíc příjemný sameťák. Vysoká rychlost odhaluje několik méně příjemných věcí, a to slabší směrovou stabilitu (ale jen pokud jezdíte víc než 180 km/h) a odlehčování přední části. Naopak při normálním ježdění je octavia lehkonohá a bez odporů "klouže" neustále dopředu a nabízí jistotu. Aerodynamika je dobře vyřešena stejně jako minimální odpory hnacího ústrojí.

Po dálnici následoval rodinný výlet k vodě. Octavia předvedla, že ani na zvlněných okreskách při sportovnější jízdě neztrácí jistotu ani komfort a má neustále dostatek trakce. I míra nedotáčivosti je v normě. Když se podíváte do ceníku, zjistíte, že Octavia 1.8 TSI je o 28 000 Kč levnější než slabší chrochtavá 2.0 TDI (150 k), a já k tomu jen dodávám, že si rozhodně kupte benzinovou.

 Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance
Motor 1.8 TSI si při dynamické jízdě řekne o kolem 9 l/100 km, při běžném ježdění o dva méně.

Cena
Octavia Combi 1.8 TSI Elegance: 596 900 Kč
Testovaný vůz: 907 800 Kč

 Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance
Kufr nezklame, je ohromný a snadno přístupný. Praktický je síťový program, který doporučuji.


Vydáno: 29. 07. 2013

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar