Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Sen na míru

O Škodě Octavia Combi s dvoulitrovým turbodieselem se často říká, že jde o takzvaný český sen, tedy automobil, po kterém touží mnoho Čechů, a značná část z nich si jej i kupuje. Po zkušenostech s novinkou si troufám říci, že se nic nezmění.

Opět se potvrdilo, že zdánlivě stejná auta se mohou chovat jinak. Automobil je složitý stroj, který i přes stejné výrobní procesy bývá lehce odlišný kus od kusu. Pokud si pamatujete na naše srovnání všech motorizací octavií, dvoulitrový turbodiesel nedopadl dobře. Byl drahý, svými výkony na úrovni motoru 1.4 TSI a jeho spotřeba nám nepřišla dostatečně nízká. První dvě výhrady zůstávají i u tohoto bílého kombíku, pravda však je, že spotřeba se výrazně zlepšila. Auto nemá rádo krátké trasy, ostatně jako většina turbodieselů. Pokud však jedete dále, můžete nasadit svižnější tempo a pořád po dálnici pojedete za šest litrů na sto kilometrů, což je skvělé. Běžně pak není problém jezdit se spotřebou okolo pěti a půl litru nafty.

Zbytek vozu je ta octavia, kterou již mnoho čechů dobře zná. Snadno ovladatelná, s příjemným řízením i řazením. Maximálně praktická, dominující objemem svého zavazadlového prostoru i chytrými detaily. Skvělá je zásuvka na 230 V, přestože se za ni připlácí. Odepřeli bychom si naopak celokožené čalounění sedadel, navíc v bílé barvě, které není příliš praktické. Interiér ale vypadá honosněji.

Téměř plná výbava dělá z interiéru octavie příjemné místo k pobytu bez zásadních nedostatků.


Pokud má octavia nějaký problém, tak je to dunění. Projev motoru je slyšet jednoduše více než u některých konkurenčních turbodieselů. U těch zaslechnete maximálně vzdálené cvakání, zatímco 2.0 TDI běží hrubě a s vibracemi. Neduní ale pouze motor. I na zdánlivě rovné cestě bez výmolů neustále slyšíte hluk od zadní nápravy. Jak už jsme napsali mockrát, je to lepší než u liftbacku, ale stále ne dostatečně dobré. Celé auto také jezdí lehce prkenně, možná by však pomohla menší kola. To jsou ale pouze detaily, žádné závažné chyby. Těch se octavia úspěšně snaží vyvarovávat. Citelně tak nepotěší jedině cena, jež atakuje úroveň modelů o třídu výše. I s těmi ale může octavia díky vyváženým schopnostem bojovat.

Nechám na vás, abyste zhodnotili, jestli má dvoulitrový turbodiesel v octavii kombi smysl. Osobně bych si však vybral spíše povedenou benzinovou čtrnáctistovku. Je také škoda, že se k takto výkonné a drahé verzi nedodává víceprvková zadní náprava, která pomůže s tlumením některých nerovností a zajistí ještě o kousek lepší jízdní vlastnosti.

Design je vždy subjektivní záležitost, většině tázaných lidí se však nová Octavia Combi líbí.

Vydáno: 28. 10. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Octavia bazar