Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG Elegance: Test sebevědomí

Nejdražší spaceback řadí sám, tankuje naftu a sebevědomou cenou se vyrovná zavedené konkurenci. Vyplatí se?

V nižší střední třídě přitom na kombinaci slabého vznětového motoru a samočinné převodovky nenarazíte. Pokud chcete jezdit bez řazení, musíte u konkurence volit přinejmenším „diesely“ s výkonem okolo 80 kW. Díky nízké pohotovostní hmotnosti 1280 kg a rychlému sedmistupňovému DSG s relativně kratšími převody ovšem slabší 66kW 1.6 TDI v Rapidu Spaceback dynamicky příliš nestrádá. A spotřeba se i na dálnici dá držet do šesti litrů.

Dvouspojka přináší kromě vyššího komfortu ovládání a poměrně plynulé změny převodů i další výhodu: manuální převodovka má jen pět stupňů. Při popojíždění ale DSG trochu cuká, při klidné jízdě motor rádo dusí a při akutní potřebě zrychlení ho naopak s oblibou zbytečně vytáčí. A ve vysokých otáčkách 1.6 TDI vadne.

Tři výtky k interiéru: tvrdé plasty, zastaralá navigace a jednozónová klima.


Je tedy škoda, že v testovaném voze chyběla pádla pod volantem, ta by si kvůli svižnému svezení po okreskách zasloužil i agilní podvozek a vylepšené řízení. Komfort odpružení není z nejlepších, na úzkých nerovnostech auto výrazně rázuje.

Prostorný interiér s tvrdými plasty si oblíbíte i díky velice dobré ergonomii. Použitým materiálům bohužel u testované verze neodpovídá cena. Na 1.6 TDI s DSG se totiž nevztahují akční nabídky Fresh, dospělejší Renault Mégane 1.5 dCi s dvouspojkovou převodovkou EDC tak můžete pořídit v akci o více než 60 000 Kč levněji.

Pohodlí něco stojí. Za sedmistupňové DSG musíte připlatit pořádných 50 000 Kč.

Vydáno: 27. 02. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Rapid bazar