Škoda Superb 1.6 TDI Elegance: Pro nenáročné

Motor 1.6 TDI v superbu svým projevem nezklamal. Oproti verzi 2.0 TDI je o 30 000 Kč levnější a obecně o něco úspornější, avšak smířit se musíte s omezenější dynamikou.

Ve střední třídě hrají naftové motory jasně prim. Většina zákazníků tohoto segmentu jezdí ročně větší porce kilometrů a úspora na palivu je tak pro ně důležitá. Většina však zároveň volí dražší motor 2.0 TDI s o něco větším apetitem. Teorie versus praxe. Při testu se ukázalo, že verze 1.6 TDI umí být reálně úspornější hlavně v městském a příměstském provozu. Pokud po autě žádáte lepší dynamiku a provozujete jej častěji dálničními rychlostmi, bude 2.0 TDI lepší volbou. Zákazníci, všichni ti, kdo často jezdí na dlouhé cesty, prostě vědí, co dělají.

Škoda Superb s motorem 1.6 TDI osloví na dynamiku méně náročné řidiče. Limity maloobjemového motoru jsou znát jak na celkové dynamice jízdy, tak hlavně na pružném zrychlení. Nutná je častější práce s řadicí pákou, motor je třeba udržovat v pásmu okolo 3000 ot/min.

Díky důmyslnému mechanizmu zadních dveří je i sedan (liftback) velmi praktický.


Zde se střetávají křivky výkonu a točivého momentu a motor v tomto pásmu podává nejlepší výkony. Pro snahu o co nejúspornější jízdu je pak dobré pouze využívat pásmo nejvyššího točivého momentu mezi 1500 a 2500 ot/min. Pokud se opravdu snažíte, dostanete se, co se spotřebovaného paliva na 100 km jízdy týče, v průměru i pod 5 l. Při běžné jízdě, bez velkých ohledů na spotřebu a s občasným využíváním potenciálu vozu blížícím se maximu však počítejte v průměru s jedním litrem nafty na každých 100 km navíc.

Sedan s motorem 1.6 TDI je například ideálním základem pro vůz taxislužby. Dobré předpoklady pro tento nelehký úkol má nejen z hlediska nízké spotřeby v městském provozu, ale i díky prostornému interiéru a zavazadlovému prostoru (netřeba snad ani znovu zmiňovat královský prostor pro nohy zadních cestujících). Potěší samozřejmě i komfortně naladěný podvozek, který si dovede poradit i s většími nerovnostmi, a příznivá základní pořizovací cena.

Nově tvarovaná kapota, nárazníky, světlomety i blatníky. Ve výsledku však změny nepůsobí nijak radikálně.

Vydáno: 16. 10. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Superb bazar