Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance

Nejen nové dvoubarevné kombinace lakování, ale i silná osmnáctistovka s pohonem všech kol je kombinací, která řidiče Škody Yeti 1.8 TSI 4x4 potěší.

Jedním z jednoduchých triků jak s minimálními náklady ještě více podpořit prodejně úspěšný model, je zavést dvoubarevné provedení karoserie. V případě yetiho lze vybrané odstíny karoserie kombinovat s černou, bílou a béžovou střechou. Příplatek vůči celistvému nemetalickému nebo metalickému provedení činí 6200 Kč. Částečně se změnily i názvy výbav, základní už nenese označení Yeti, ale Fresh a nejvyšší (testovaná) se přejmenovala z Experience na Elegance. Co se nemění, jsou motory.

 Automobily Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance
Interiér je tradičně kvalitně zpracován a stříbrné dekorace působí hodnotně. Dvoudílnou panoramatickou střechu lze otevřít jen zčásti, stojí 29 200 Kč.

V našem případě se o pohon starala vynikající jednotka 1.8 TSI (118 kW) s velmi plochou křivkou točivého momentu, který mohou diesely jen závidět – nejvyšší hodnota 250 Nm leží v rozsahu 1500 až 4500/min. Papírové hodnoty se potvrzují i v praxi, kdy motor bez turboefektu táhne od 1300/min, a pokud jedete po rovině, pružně zrychluje na šestku i z padesátky. Na rozdíl od 2.0 TDI má dostatek síly i ve vysokých otáčkách.

Dalšími velkými přednostmi jsou minimální hlučnost, kultivovaný projev bez vibrací a rychlý nástup topení. Spotřeba se pohybuje od 7,5 l/100 km při klidném stylu a nejvýše 110 km/h přes 9 l/100 km při běžné jízdě po dálnici 130 km/h (na šestku 3000/min) až k deseti litrům ve městě. Diesel je o přibližně 2 l/100 km úspornější. Cenový rozdíl 20 000 Kč mezi 1.8 TSI a 2.0 TDI (103 kW) tak hovoří spíše pro něj, benzinový motor je ale příjemnějším společníkem.

 Automobily Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance
S plnohodnotnou rezervou naložíte jen 0,310 m³ zavazadel.

Systém pohonu 4x4 pomocí haldex-spojky funguje na výbornou a na zadní kola posílá zvýšenou porci točivého momentu ještě před tím, než postřehnete prokluz předních. Při rozjezdu na sněhu a ledu s vytočenými koly je nutno počítat s tendencemi k přetáčivosti, trakce je však nesrovnatelně lepší než u dvoukolky. Jízdní vlastnosti jsou až nečekaně suverénní a náklony jen o málo větší než u podvozkově shodné octavie. Jako největší nevýhodu škodováckého SUV vnímáme malý zavazadelník (0,405 m³), který se s plnohodnotnou rezervou zmenší o dalších 0,095 m³.

Ve výbavě Elegance přijde yeti na 634 900 Kč, Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 vychází na 678 900 Kč, Tiguan 1.4 TSI (118 kW) Trend & Fun, který postrádá litá kola, automatickou klimatizaci nebo tempomat, stojí od 635 100 Kč.

Cena
Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance: 634 900 Kč
Testovaný vůz: 817 500 Kč

 Automobily Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance
Sportovní sedadla nabízejí vyšší komfort i lépe podrží v zatáčkách, stojí 4500 Kč.


Vydáno: 01. 04. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Yeti bazar