Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Elegance: Městu i světu

I městská verze Škody Yeti je ve skutečnosti univerzál, který se cítí dobře téměř všude. Proč byste si měli odepřít atraktivnější oplastovaný outdoor?

Vždyť i obyčejného yetiho si můžete pořídit s pohonem všech kol, připlatit si za paket se zvýšenou ochranou podvozku (5400 Kč), tažné zařízení a doplnit i další drobnosti, které kromě drsných plastů standardně outdoor nabízí. Má to ale háček, pokud všechny tyto drobnosti nasčítáte, dostanete se na 35 900 Kč. Tipněte si: O kolik je dražší Yeti Outdoor? O 20 000 Kč.

U dobrodružné verze tedy dostanete výbavu navíc za výhodnou cenu. Běžnému městskému yetimu to situaci neulehčuje. Obzvláště u testovaného dvoulitrového TDI o výkonu 81 kW. To může být a v našem případě i je vstupenkou do klubu zimou neohrožených: za 50 000 Kč se kombinuje s pohonem všech kol.

Z palubní desky je už yetiho stáří znát, nový volant situaci nezachrání.


Motor svými parametry zrovna neohromí, vždyť lepší výkon i točivý moment dostanou jiní i z jednašestek. V reálu ale působí příjemně, síly má tak akorát, jen v nízkých otáčkách duní, nejlépe se cítí okolo 2000/min. Spotřeba se díky rozumně poskládaným převodům pohybuje okolo příjemných sedmi litrů, klidnou jízdou po silnici první třídy se dá dostat i k šesti.

Yeti patřil k jedněm z prvních SUV, která byla radost řídit, a i po pěti letech na trhu zůstává na poměry své třídy stále velice schopný. Náklony v zatáčkách jsou navzdory vysoké karoserii dobře potlačeny, auto přitom je tvrdší, ale ne přehnaně. Na 17“ kolech budete výrazně vědět jen o větších příčných spárách nebo propadlých kanálech. Navíc si budete hovět v pohodlných sedadlech, ve kterých se snadno zvládají i dlouhé cesty.

Samostatná sedadla lze i vyjmout a rozšířit tak zavazadelník na 1,760 m³.


A co město, které leží na jejich konci? Tam je yeti doma stejně jako na dálnici. Karoserie je dokonale přehledná a z pozice řidiče je vidět i konec kapoty. Ten dnes neuvidíte ani v Range Roveru Sport! Samočinné parkovací systémy, couvací kamery? To vše je u yetiho tak trochu navíc. I těm méně zkušeným budou stačit parkovací senzory.

Negativa zůstávají. Uvnitř yeti není největší auto na světě. Zejména objem zavazadelníku zklame. Jinak je ovšem skvělým univerzálem za dobré peníze. Pokud se ale chcete rozšoupnout, berte výhodnější Outdoor, ty černé plasty se budou hodit i ve městě.

Městskou verzi zezadu poznáte třeba podle trojitě dělené spodní části nárazníku.

Vydáno: 26. 03. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Yeti bazar