Škoda Yeti & Yeti Outdoor: Dělba práce

Z jednoho sněžného muže jsou najednou dva a mají si férově rozdělit úkoly: Yeti bez přívlastku má pokořit město, oplastovaný Yeti Outdoor drsnější terén.

Změny nezahrnují jen pár drsně vyhlížejících plastů na náraznících, outdoor má i zesílenou ochranu podvozkových komponent, speciální off-roadový režim a navíc u něj máte větší výběr variant s pohonem všech kol (např. kombinaci 2.0 TDI/103 a 125 kW s manuálem nebo 1.8 TSI s manuálem). Systém 4x4 si také polepšil, čtvrtou generaci haldexu nahradila pátá.

V interiéru najdete nové dekory, látkové potahy, volant a řadicí páku.


Na speciální off-roadové trati jsme se mohli přesvědčit, že yeti ani zdaleka není neschopným terénním vozem. Jistě, zkřižitelnost náprav není na úrovni pravých off-roadů, ale se speciálním režimem ESP, ABS a elektronickou simulací uzávěrky diferenciálu pokořilo SUV i vcelku náročné překážky. Haldexu musíme přiznat skvělou trakci, pneumatiky prokluzovaly jen ve stoupání na mokrých kamenech, Yeti Outdoor se ale i v tomto případě rozjel.

Na silnici jsme si vyzkoušeli nejprodávanější čtyřkolku, 2.0 TDI/81 kW s manuálem a silnější 103kW TDI se šestistupňovým DSG. Překvapení se nekonalo, yeti stále patří k řidičsky nejatraktivnějším kompaktním SUV. Jen u silnější verze s dvouspojkou působilo řízení houpavějším dojmem. S velkými koly se také smiřte s horším komfortem tlumení úzkých příčných nerovností.

Jak se vám líbí? Nejkontroverznější změnou je konec kulatých světel.


Kromě optických změn (včetně konce charakteristických kulatých světel) přinesl facelift i nové kombinace motorů a převodovek: s „automatem“ můžete nově pořídit i 1.6 TDI (výhradně s pohonem předních kol) a 1.8 TSI (výhradně jako čtyřkolku). Přibyla i parkovací kamera, kterou yeti s přehlednou karoserií popravdě příliš nepotřebuje, a vylepšená verze samočinného parkovacího systému, který nově zvládá i zaparkovat do kolmého stání.

S příchodem faceliftu se z ceníku vytratily akční verze Fresh, základní cena ale klesla pod jejich úroveň. Na 1.2 TSI Active vám nyní stačí 339 900 Kč, pokud si ovšem připlatíte 10 000 Kč za balíček Active Plus (zahrnuje rádio, dálkový „centrál“ a palubní počítač), který byl v akci Fresh v ceně, bude vás yeti stát na chlup stejně.

Do města, nebo na chatu? Škodovácký univerzál nyní dělí své síly do dvou verzí.

Vydáno: 08. 12. 2013

Autor: Martin Přibyl, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Škoda Yeti bazar