Subaru Forester 2.0i-L Comfort: Samorost

Atmosférický dvoulitr se mezi downsizovanými agregáty již stává ohroženým druhem. U kompaktních SUV, jako je Subaru Forester, ale má stále své útočiště.

Forester má políčeno na všechny ty, kdo chtějí vybočit z davu a touží po charakterním samorostlém SUV. Představa hubertusu a flinty přes rameno k němu velmi dobře pasuje, a to zvláště v této zelené barvě, v níž je spíše vozem pro nimrody než lovce zatáček. Jeho ambice jsou však mnohem větší.

Přes velkou světlou výšku se forester v zatáčkách nijak nadměrně nenaklání. Řízení je příjemně lehké, ale současně dostatečně přesné. To ve spojení s výbornou trakcí, danou stálým pohonem všech kol, zajišťuje pocit jistoty na silnici i šotolině. V terénu má zážehová verze oproti vznětové výhodu v systému kontrolovaného sjíždění svahů.

Zemitý charakter foresteru je cítit i z jeho bytelné palubní desky.


Diesel je ale mnohem úspornější – bez problémů s ním lze jezdit za 6,5 l/100 km. To sedmilitrový příslib zážehového agregátu trochu zavání mysliveckou latinou. V praxi si totiž vezme minimálně o dva litry víc. Dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty potěší zejména svou ochotou táhnout z nízkých otáček. Není to žádný trhač asfaltu, ale po dynamické stránce rozhodně nebudete strádat. Vzhledem ke zpřevodování se ochotně plouží i na zařazené vyšší rychlostní stupně a na pokyny plynového pedálu reaguje spontánně.

Již i forester dostal systém stop-start a je třeba zmínit, že funguje rychle a bezproblémově. Řazení manuální šestistupňové převodovky ale mírně zadrhává a trochu výše položený spojkový pedál je trochu tužší na ovládání. Ne, toto auto není pro žádné slečinky. Pro ně má Subaru v ceníku za příplatek ve výši 40 000 Kč elektronicky řízenou převodovku CVT. Relativně strohý interiér s některými laciněji působícími plasty patří ve třídě kompaktních SUV k suverénně nejprostornějším.

Přední sedadla vynikají pohodlím, kožené čalounění ale trochu klouže.


Za volantem se sedí poměrně vysoko, odměnou za to je výborný výhled, podpořený tenkými sloupky. Navíc ve verzi Comfort za 764 000 Kč již nechybí vedle dalších komfortních prvků ani parkovací kamera.

Forester se velmi příjemně ovládá. Zážehová verze má o něco měkčí, komfortnější podvozek než vznětová. I s 18“ koly zdařile tlumí i větší nerovnosti. S lehkou nadsázkou lze říci, že pokud bychom všichni jezdili forestery, stát by ušetřil na opravách silnic.

Na samotě u lesa: pohon všech kol a světlá výška 220 mm v terénu přijde vhod.

Vydáno: 02. 03. 2014

Autor: Vladimír Löbl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Subaru Forester bazar