Subaru Outback 2.0 D Lineartronic Executive: Svatba jako řemen

Diesel pod kapotou Subaru Outback řekl "ano" bezestupňové převodovce. Láska jako trám nebo italská domácnost?

Z dieselových verzí subaru se outback dostal s CVT "do chomoutu" jako první, forester to čeká až později. "Svatba" přišla na 40 000 Kč, trochu vyšší je spotřeba a také servisní náklady, jinak ale již následují téměř samá pozitiva a jistoty? Z velké části ano.

Jedná se o harmonický pár, řemen rychlostní skříně neslyšíte a ani diesel není žádným hřmotným chasníkem. Rovnoměrně táhnoucímu dieselu s malým turboefektem je bezestupňová převodovka dobrou partnerkou. Jako věno přináší lepší komfort obsluhy, což oceníte zejména při popojíždění po městě. Drobný turboefekt dieselu téměř nepociťujete a odpadá i potýkání se s nepřesnými drahami manuální převodovky.

 Automobily Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive
Diesel ve spojení s převodovkou CVT má o půl litru vyšší spotřebu, komfort obsluhy za to ale stojí.

Prodlevy typické pro skříně CVT jsou díky elektronickému řízení omezeny na minimum. Až na rozjezdy se její projev velmi blíží klasickému "automatu". Zrychlení je shodné s manuální verzí a dynamika neméně dobrá. Bezestupňová převodovka se sedmi virtuálními převodovými stupni je pilná hospodyňka. Není problém jezdit do 6,5 l/100 km, tedy přibližně za o půl litru více než s manuálem. Ve městě je to při 8,6 l/100 km přibližně o litr více. Průměr 7,2 l/100 km je na velikost vozu, stálý pohon všech kol a samočinné řazení stále dobrý výsledek.

Cena
Outback 2.0D Lineartronic Executive: 1 079 000 Kč
Testovaný vůz: 1 080 500 Kč

 Automobily Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive


Vydáno: 25. 07. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Subaru Outback bazar