Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive: Přespolní běh

Outback prošel v rámci nového modelového roku decentní změnou vzhledu, především jsme si ale vyzkoušeli kombinaci dieselu s bezestupňovou převodovkou.

Novinek na outbacku mnoho nehledejte, lehce se změnily nárazníky, oplastování kolem vozu a modifikované jsou i střešní nosiče, které umožňují otočení střešních ližin o 90 stupňů a tím vytvoření příčných nosičů. Interiér zůstal beze změn, nadále jsme si příliš netykali s ovládáním dotykového displeje.

Naopak jsme ocenili pohodlná sedadla, která zpříjemňovala jízdu zejména na dlouhých cestách. Místa je dostatek i na zadních sedadlech, tradičním minusem u Subaru je ale mělký (a málo objemný) zavazadelník. Nešikovně udělané háčky navíc nezabrání pohybu zavěšených věcí.

Interiér se oproti dřívějšku nijak nezměnil, dotykový dispelj je stále poněkud necitlivý.


Kombinace bezestupňové převodovky Lineartronic a dieselového boxeru má nejvíce v oblibě poklidnou jízdu, která je díky plynulému převodu velmi hladká a komfortní. Zároveň ale převodovka dokáže odřazovat i jako klasický automat, jen reakce na kickdown by mohla být rychlejší. Spotřebu lze držet kolem 7 l/100 km. Outback s manuální převodovkou je však subjektivně dynamičtější i asi o půl litru úspornější. Náročnější zimní provoz a častější jízdy po městě vyhnaly celkový průměr na 8,3 litru, což je ale vzhledem k velikosti vozu stále přijatelné.

Jízdní vlastnosti jsou poněkud těžkopádné, patrná je zejména citelná nedotáčivost, která se navzdory pohonu 4×4 dostavuje relativně brzy. Silnější stránkou je komfort, byť i zde uměl být outback pohodlnější, v posledních letech ale zbytečně „vytvrdl“. Celkově si vůz s rozbitými cestami poradí s nadhledem a k posádce doléhají jen tlumené rázy, dříve to ale bývalo ještě lepší.

Oplastování je výsadou verze Outback-X, která zaujme i litými koly v matné barvě.

Vydáno: 16. 02. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Subaru Outback bazar