Subaru XV 2.0D X Active: Geocaching

Crossover pro ty, kdo nemají rádi crossovery, láká na "poklad" v podobě dieselu, ke kterému si mají najít cestu i odpůrci nafty.

Model XV dělá nábor zákazníků, kteří si subaru dříve nekupovali. A vznětová verze mu v tom má hodně napomoci. Pohled do ceníku ale trochu zarazí. Oproti zážehovému dvoulitru je diesel o 100 000 Kč dražší, ve srovnání se základní šestnáctistovkou dokonce o 130 000 Kč. Při dalším prodeji ale diesel snáze a dráže prodáte. Odhlédneme-li od ceníku, má tato verze v rukou většinu trumfů. Diesel je pružný, zásluhou krátkého odstupňování I. převodového stupně jde výborně odspodu a při rychlé jízdě po dálnici neobtěžuje posádku hlukem.

S dieselem lze v podstatě jezdit jako se zážehovým motorem. Tedy až na tu spotřebu. Bez nějakých snah o šetření s ním dosáhnete 6,5 až 7,0 l/100 km. Vznětová verze má z motorové palety i nejlepší akceleraci na stovku (9,3 s) a nejvyšší dosažitelnou rychlost (198 km/h). Pihou na kráse vznětové verze je tuhá spojka, která zabírá i poměrně vysoko.

 Automobily Subaru XV 2.0D X Active
Vylepšená verze turbodieselu potěší kultivovaností i spotřebou 6,5 až 7,0 l/100 km.

Model XV šel dál než Impreza XV, jeho benefitem je především velká světlost podvozku 220 mm, tedy větší než u Nissanu Qashqai (190 mm) i u Range Roveru Evoque (212 mm), která mu zásluhou nízkého těžiště bez ztráty agility na silnici umožňuje projet i lehčím terénem.

Rozměrově velkorysý interiér s tvrdými plasty a lacinými ovladači bohužel nedosahuje materiálových standardů evropských značek. Ovládání palubního počítače tyčkami v přístrojovém štítu je zastaralé a zavazadelník svými 0,380 m3 zrovna neoslní. To, co je ale skutečně důležité, není u XV ošizené. Karoserie ukrývající prostornou kabinu s dobrým výhledem je robustní, XV díky přesnému řízení poslouchá na slovo a pohon všech kol zajišťuje dobrou trakci. Efektní 17" kola k charakteru XV patří, komfort na nerovné silnici ale není zcela bez chyb.

 Automobily Subaru XV 2.0D X Active
Drsňácký charakter XV se odráží i v interiéru s pře-vážně tvrdými plasty. Pozice za volantem je dobrá.

709 000 Kč za nejlevnější, byť dobře vybavenou vznětovou verzi XV, to není zrovna málo. Nissan Qashqai 2.0 dCi 4x4 s automatem přijde o 6500 Kč levněji. Odhlédneme-li od akčních cen, tak lze Škodu Yeti 2.0 TDI 4x4 pořídit již za 624 900 Kč a Kiu Sportage 2.0 CRDi 4x4 za 619 980 Kč. Ceny (zejména u Subaru) jsou ale nezávazným doporučením...

Cena
XV 2.0D X Active: 709 000 Kč
Testovaný vůz: 744 000 Kč

 Automobily Subaru XV 2.0D X Active
Světlost 220 mm je bezkonkurenční, přesto má XV nízko položené těžiště.


Vydáno: 28. 12. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Subaru XV bazar