Suzuki Splash 1.0 GA/AC: Základní kámen

V rámci modernizace svého druhého nejmenšího modelu přidalo Suzuki do nabídky novou základní verzi GA/AC za cenu pod 200 000 Kč. Jaký je splash za takto atraktivní cenu?

Facelift může mít ve světě automobilů mnoho podob. Ten, kterému se podrobilo Suzuki Splash, jež je na trhu od roku 2008, však patří k nejmírnějším. Když jsem s ním zaparkoval vedle modelu před modernizací, musel jsem je obejít několikrát dokola, abych našel alespoň tři odlišnosti. Zadní nárazník, maska chladiče, kapota a... víc jsem nezvládl.

Přesto facelift přinesl jednu zásadní novinku, a to nový nejlevnější model GA/AC. Za baťovských 199 900 Kč tak dostanete klimatizaci, elektrická okna vpředu a litrový tříválec pod kapotou. Testovaný vůz měl ještě autorádio za tisícovku, které dokoupilo české zastoupení Suzuki. Autu sice chybí drobnosti jako otáčkoměr, dělená zadní sedadla či dálkové ovládání centrálního zamykání, přesto jde o slušný základ.

 Automobily Suzuki Splash 1.0 GA/AC
Interiér je přehledný a ergonomicky zdařilý. Autorádio je dokupované.

Již při nastupování do vozu začíná být jasné, jaká je cílová skupina splashe. Díky vysoko ukotveným sedačkám se dovnitř dobře nastupuje, což bude vyhovovat zejména starší populaci. Ta by si mohla oblíbit i dobrý výhled z vozu či jednoduchou a přehlednou palubní desku. Vnitřní prostor vozu je pozitivně ovlivněn nadprůměrnou výškou a šířkou splashe. Čtyřčlenná posádka se tak nemusí tísnit a díky vhodnému tvaru kufru zbude prostor i na její zavazadla, byť nad udávaným objemem 202 litrů nikdo úžasem nezkoprní.

Po nastartování se litrový tříválec o výkonu 68 koní ustálí na tak tichém volnoběhu, až zkoušíte prošlápnout plyn, zdali nechcípnul. Podobně se projevuje i v celém spektru (imaginárního) otáčkoměru. Je tichý a kultivovaný, sílou však neoplývá. Nepotěší ani spotřebou, splash si totiž vezme více než jeho konkurenti jako Peugeot 107 či VW Up. Za vinu to dávám právě značné šířce a výšce vozu a z toho vyplývající velké čelní ploše. Na dálnici tak při dodržování rychlostních limitů počítejte se spotřebou okolo sedmi litrů, ve městě to bude maximálně o litr méně.

 Automobily Suzuki Splash 1.0 GA/AC
Zavazadlový prostor svým objemem 202 litrů neohromí, má však dobře využitelný tvar.

Vysoká karoserie rovněž není ideální pro stabilitu vozu, zejména když fouká boční vítr. Přilnavosti má však splash dostatek i na úzkých pneumatikách rozměru 165/70 R14. Komfort ale rozhodně není silná stránka podvozku, zejména zadní náprava působí až zbytečně tuze. To se však pozitivně odráží ve vysoké užitečné hmotnosti 520 kg.

Cena
Splash 1.0 GA/AC: 199 900 Kč
Testovaný vůz: 200 900 Kč

 Automobily Suzuki Splash 1.0 GA/AC


Vydáno: 12. 09. 2012

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Splash bazar