Suzuki Swift Sport

Každý, kdo zkusil, tak ví, že předchozí sport jezdil jako motokára. A ten současný, opět v řadě Swift velmi samostatný a odlišný? Stále jezdí skvěle... Takhle má totiž vypadat malý hot-hatch!

Zvenku je odlišný od běžného swiftu – má jiné nárazníky, dvě koncovky výfuku, nástavce prahů, spoiler a velká, sedmnáctipalcová kovaná kola. Nasednete do kvalitního a velmi útulného interiéru a první vás potěší pevná, výrazně tvarovaná sedadla s červeným prošitím. Pak chytnete do rukou silný věnec volantu, zadíváte se na výrazný otáčkoměr, kde červené pole začíná až po 7000 ot/min, a stisknete startovací tlačítko.

 Automobily Suzuki Swift Sport
Červené prošívání na volantu a dlouhá dráha otáčkoměru dokreslují funkční interiér.

Probudí se šestnáctistovka, která má proti minulé generaci optimalizované sání a další úpravy, aby vám nabídla příjemných 100 kW při 6900 ot/min. Při hmotnosti 1045 kg to zní jako recept na zábavu...

Než se do toho pustíte, nezapomeňte podržet tři vteřiny tlačítko ESP – je sice benevolentní, ale i tak je bez něj větší sranda. Zejména na celkem ojetých pneu Conti, které jsme „načali“ na národní prezentaci v Milovicích.

 Automobily Suzuki Swift Sport
Pružný motor umí jezdit za 7 l/100 při ostřejším tempu.

A pak už se můžete bavit. Nejen vytáčením skvělého motoru, který se probouzí nad 4000 ot/min a přináší decentní projev, ale také živoucí a dravou akceleraci, ale i přesným řazením a řízením. Cit v řízení je opravdu výjimečný, ač by mohlo být trochu tužší a klást větší odpor (jako v Pandě 100 HP).

Ke sladěnému celku Swiftu Sport je potřeba připomenout výborně dávkovatelné a účinné brzdy a také podvozek. Ten je na delší kapitolu – je totiž naladěný opravdu skvěle. Umí být komfortní, ale karoserie se nenaklání. Drží kola na asfaltu, ale nechá i čitelně uklouznout zadní nápravu. Díry přejíždí bez rázů, péruje a reaguje tak přesvědčivě, že se ze sportu stává auto, na kterém se můžete učit posunovat své limity v ostrých okreskách.

 Automobily Suzuki Swift Sport
Oproti předchůdci je zde šestikvalt. Jen trojka, čtyřka a pětka by mohly být kratší.

A to nejlepší nakonec – Swift Sport není ani drahý! Renault Twingo RS je za stejné peníze, ale na swift nemá. A Abarth 500 je dražší. Nezbývá než swift vynést na stupně nejvyšší!

Cena
Swift Sport: 369 900 Kč
Testovaný vůz: 369 900 Kč


Vydáno: 17. 07. 2012

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Suzuki Swift bazar