Toyota Auris Hybrid Style: Nadějný počin

Hybridní ústrojí v aurisu funguje velmi dobře a dosahuje i příznivé spotřeby. Má ale Toyota šanci oslovit zákazníky sahající po dieselech?

Atmosférická osmnáctistovka společně s elektromotorem produkuje systémový výkon 100 kW. Aurisu poskytuje slušnou dynamiku, vzdor výkonu na úrovni dvoulitrových dieselů však konkuruje jen šestnáctistovkám. Působí ale podstatně hbitěji než stejné pohonné ústrojí v Priusu+ a ochotně zrychluje i v rychlostech přes 130 km/h. Při ustálené jízdě do cca 70 km/h se často uplatňuje pouze elektromotor. Potěšila nás spotřeba, která není moc citlivá na styl jízdy a pohybuje se mezi 5,5 a 6 l/100 km.

Přes vyšší hmotnost (1470 kg) se i hybridní auris chová na silnici naprosto vzorně. Přimět pneumatiky k pískání a kola přední nápravy k opuštění vytyčeného směru jízdy si žádá hodně hrubé chování. Na horším povrchu je ale vůz "prkennější" a méně komfortní než golf či focus. Řízení sice patří spíše mezi dobrý průměr, přesto je povedené. Silnou stránkou není interiér, který zejména vzadu nenabízí příliš místa, omezující je zejména panoramatická střecha.

 Automobily Toyota Auris Hybrid Style
Základem hybridu je benzinová osmnáctistovka, spolu s elektromotorem vyprodukuje výkon 100 kW.

Akční cena 539 900 Kč za plně vybavenou verzi Style nezní úplně špatně, dovybavený Golf 1.6 TDI Highline (od 482 900 Kč) vyjde ale levněji a dynamikou i spotřebou auris překonává.

Cena
Auris Hybrid Style: 609 900 Kč
Testovaný vůz: 678 000 Kč

 Automobily Toyota Auris Hybrid Style
Perleťová bílá je určena speciálně pro hybrid, připlácí se za ni 21 600 Kč.


Vydáno: 23. 05. 2013

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz