Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD Style: Fleetový mix

První hybridní kombi chce proniknout i mezi fleetovou konkurenci. Dokáže nabídnout tu správnou kombinaci benefitů a prosadit se mezi dieselovými soupeři?

Toyota si od nového kombi slibuje mnohé a tato hybridní varianta má tvořit 20 % prodejů kombi. Oproti ostatním motorovým verzím se navenek odlišuje několika štítky, modrým logem a případně bílou perleťovou barvou, která se nabízí jen pro hybrid. Uvnitř prozradí přítomnost elektromotoru tradiční volič jízdních režimů na místě řadicí páky a tlačítka umožňující navolit čistě elektrický režim a režim plného výkonu.

Kvalita zpracování je na úrovni, ovládání palubních systémů působí ale místy stále archaicky.


Velikost vnitřního prostoru je stejná jako u ostatních variant, NiMH akumulátory jsou totiž skryté pod podlahou zavazadelníku, přičemž ani jeho objem se nijak nezmenšil (0,530 m3). Bohužel, místem na zadních sedadlech auris ani v případě kombi nevyniká a v rámci třídy patří k těm menším. Ve srovnání s octavií nebo golfem je rozdíl propastný. Vyšší cestující mají málo místa pro nohy a koleny se dotýkají opěradla.

Pohonné ústrojí je stejné jako v případě priusu, a spoléhá tedy na zážehovou osmnáctistovku a elektromotor o výkonu 60 kW. Spolupráce obou funguje naprosto hladce a plynule, což oceníte jak při popojíždění a rozjezdech, tak při potřebě plné akcelerace. Čistě na elektřinu lze jet do cca 70 km/h, dynamika se ale zcela nevyrovná ani slabším dieselovým šestnáctistovkám. Rezerva pro zrychlování chybí zejména na dálnici. Největší výhodou je úsporný provoz i při neustálém popojíždění v kolonách, kdy se spotřeba stále držela do 5,5 l/100 km. Běžný průměr se pohybuje kolem 6 l/100 km a na dálnici přibližně o dalšího půl litru navíc. Při ustálené jízdě je motor tichý, vytáčení ale přináší nepříjemné hučení osmnáctistovky.

Dvojitá podlaha umožní sklopení do roviny, k dispozici je i vyjímatelný organizér.


Naladění podvozku je o něco komfortnější než v hatchbacku, přesto přejezd větších nerovností doprovázejí na 17“ kolech rázy. Jízdní vlastnosti jsou dobré a držení jízdní stopy jisté, při náhlé změně směru jízdy ale reaguje kombi rozevlátěji než hatchback a lehké řízení neposkytuje přílišnou zpětnou vazbu.

Hybridní auris má smysl srovnávat s konkurenčními dieselovými jednašestkami, v akční zaváděcí ceně (564 900 Kč) s velmi bohatou výbavou Style je s nimi cenově srovnatelný. Jeho přednosti se ale ukazují jen ve městě.

Kombi narostlo oproti hatchbacku o 265 mm (4560 mm) a nabízí 530 litrů.

Vydáno: 23. 11. 2013

Autor: Martin Jeník, foto David Rajdl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Auris bazar