Toyota Auris: Všechno je jinak

Zapomeňte na starý auris, očekávaná novinka je úplně jiná. Přináší nejen atraktivní design, mnoho změn v oblasti interiéru, ale také pokročilý podvozek a širokou nabídku pohonných ústrojí.

Předchozí auris ve své třídě zrovna nevynikal a z toho se Toyota chtěla poučit. Už při prvních dojmech cítím, že se to podařilo a celá značka už od nového yarisu, jedinečné GT86 a konečně i s aurisem zažívá příjemnou renesanci.

Auris je postaven na výrazně upravené platformě minulé generace a přináší řadu novinek. Už rozměry napovídají, že se mnohé změnilo - nový auris je nižší, širší a delší, ale přitom se podařilo ušetřit průměrně 50 kg hmotnosti. Karoserie zároveň vyniká lepší tuhostí než předchůdce a také nižším těžištěm, což se má výrazně podepsat na jízdních vlastnostech.

První nasednutí odhaluje příjemnou, tvarově nenáročnou palubní desku, úzký A-sloupek přináší dobrý rozhled směrem dopředu a do stran. Skvělá jsou sedadla paketu Sport vynikající v oblasti držení těla. Po prvních kilometrech s motorem 1,6 litru, který se zřejmě stane nejprodávanější verzí, musím říct, že zadní nezávislé zavěšení kol (tuhá náprava bude jen u slabého motoru 1,33 litru) skvěle péruje. Auris je podvozkově výborně sladěn a spojení s motorem 1,6 litru je také skvělé. Motoru nechybí točivost, charakter a v neposlední řadě ani zvuk. Celkově je ale auris příkladně odhlučněn, má příjemně sladěnou přední a zadní nápravu a citlivě reaguje na brzdách. Řízení je na můj vkus trochu moc přeposilované, ale nechybí mu přesnost a strmost.
 Automobily Toyota Auris 2013
Vzdušný interiér odráží ducha GT86. Líbí se mi úzký A-sloupek přinášející skvělý výhled, sedadla a nízký posaz.

Nový auris bude ihned nabízen se všemi motorizacemi - tedy benzinovými, dieselovými a také hybridem. Hybridní ústrojí se objeví také v kombi, které se dostane na trh na začátku příštího roku.

Toyota přichází do segmentu nižší střední třídy s velmi povedeným modelem, který je ve všech ohledech lepší než předchůdce. Důležitý segment C přináší velká očekávání - jen v ČR se v roce 2012 prodalo 26 000 aut této třídy. A plány Toyoty? V příštím roce chce u nás prodat 800 aut, z čehož 70 % bude benzinových verzí. Po vyzkoušení verze 1,6 litru mám důvod věřit, že se to podaří. Ačkoliv Toyota nechystá žádný ostrý auris, benzinová jednašestka s výkonem 132 koní přináší nečekanou porci zábavnosti a charakteru.

 Automobily Toyota Auris 2013
Kromě hatchbacku rozšíří brzy nabídku i praktická varianta kombi.


Vydáno: 17. 01. 2013

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Auris bazar