Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol

Modernizovaná Toyota Avensis vsadila v případě nejslabšího dieselu 2.0 D-4D na příliš dlouhé převody, v rámci střední třídy pak vůz zapadá do průměru.

Ve snaze dosáhnout co nejnižší spotřeby obětovali konstruktéři v případě avensisu až příliš z komfortu jízdy. Neúměrně dlouhé převody mají na svědomí horší pružnost a řidič musí častěji řadit. Vadí to zejména ve městě, kde není možné se při 50 km/h pohybovat na čtyřku, motor v tu chvíli točí pouze 1250/min a dusí se. Na trojku se zase zbytečně pohybuje v 1700/min, velký rozestup je i mezi jedničkou a dvojkou, takže silnou stránkou nejsou ani rozjezdy.

 Automobily Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol
Řazení probíhá po exaktně vymezené kulise, ale dlouhých drahách.

Další problém představuje zahřívání motoru. Při teplotách lehce pod nulou se na provozní teplotu dostane až za téměř půl hodiny. Do té doby motor na volnoběh neklesne pod 1200/min a citelné vibrace se přenášejí i do interiéru.

Nejlépe se diesel cítí na dálnici, kdy ve 130 km/h vystačí s 2100/min, běží hladce, má dostatek síly a stejně jako podvozek je příkladně utlumen, spotřeba se pak pohybuje kolem 6 l/100 km.

Do 6,5 l/100 km se přitom bez problémů pohybujete i ve městě. Papírové spotřebě 4,6 l/100 km (spolu s Passatem Variant nejnižší u dvoulitrů ve své třídě) se ale přiblížíte jen s hodně lehkou nohou na volné silnici.

Faceliftované provedení se liší odlišným tvarem předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení. V interiéru se objevily vkusné plastové imitace dřeva. Pozice za volantem je ale pro vysoké řidiče dosti kompromisní, sedí se příliš vysoko a naopak volant nejde příliš zvednout, což znesnadňuje i třeba vystupování z vozu. Ještě výše než řidič pak sedí spolujezdec. Pohodlněji než vpředu se budete cítit vzadu, kde je dostatek místa na kolena i hlavu.

 Automobily Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol
Za volantem se sedí dost vysoko, některá tlačítka nejsou příliš po ruce.

Jízdní vlastnosti představují v rámci střední třídy dobrý průměr, karoserie se naklání sice o něco více, ale sklony k nedotáčivosti jsou jen mírné. Potěší strmé řízení s méně než třemi otáčkami mezi rejdy.

Avensis do střední třídy nepřináší nic převratného, zajímavá je však akční cena, s dvoulitrem (91 kW) a v bohaté výbavě Sol (včetně adaptivních bixenonů) stojí 634 900 Kč. Výhodněji vychází pouze Laguna Grandtour 2.0 dCi (96 kW) za 562 900 Kč, Passat Variant 2.0 TDI (103 kW) s manuální klimatizací a s bixenony za cenu mlhovek (4400 Kč) stojí 687 300 Kč.

Cena
Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol: 754 900 Kč
Testovaný vůz: 784 900 Kč

 Automobily Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol
Pravidelný zavazadelník potěší i nízkou nakládací hranou.


Vydáno: 16. 04. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Avensis bazar