Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active: Bestseller č. 1

Toyota Corolla je nejprodávanějším autem na světě, jen loni si vůz s tímto jménem koupilo takřka 1,1 milionu zákazníků. Nyní se vrací i na český trh a má co nabídnout.

Od roku 1966 stačila již Toyota jménem Corolla označit kdeco. Považte, toto označení nesly kompaktní sedany, kombi, hatchbacky, a dokonce sportovní kupé, vozy s pohonem zadních, předních i všech kol. S trochou snahy by se možná našlo i nějaké to letadlo Corolla nebo jízdní kolo. Hatchback pro Evropu se sice nyní jmenuje Auris, ale všude jinde po světě se corolla vesele prodává dále. Důkazem budiž nejen první místo v globálních žebříčcích za rok 2012, ale také titul historicky nejprodávanějšího modelu a prvního vozu s produkcí přes 40 000 000 kusů.

Prostornost nelze než pochválit. Za 1,9 m vysokého řidiče si klidně sedne stejně vysoký pasažér.


Corolla pro Evropu má tentokrát formu kompaktního sedanu s objemným kufrem. Jenže tím to nekončí, prostoru je dost všude. I s mojí výškou přes 190 cm mi přebývalo místo nad hlavou a neměl jsem problém si sednout „sám za sebe“. Navíc středový tunel je navržen tak, aby dal dostatek prostoru pravému kolenu a nikde netlačil. Zpracování a materiály jsou na úrovni odpovídající sesterskému aurisu, tedy z valné většiny na pochvalu. Stejně tak převodovka s delšími drahami a přesně definovaným chodem v kulise. Motor se také stěhoval z hatchbacku, je tichý, kultivovaný a v otáčkách výkonný. Ve městě jsme jezdili pod tabulkovým údajem, za 7,2 l/100 km. Mimo něj lehce nad pět a průměr se ustálil na 6,5 l/100 km, což odpovídá i odběru na dálnici. Nebýt pomalé reakce na povel plynu ve volnoběžných otáčkách, není si nač stěžovat. Milým překvapením byl i komfortní podvozek, který si poradí s nerovnostmi bez drncání i harašení a přitom spolupracuje i při spěšných přesunech po okreskách.

Kritika dopadá na detaily jako vibrující vnitřní zpětné zrcátko, některé funkce infotainmentu a nekompletní palubní počítač. Škoda i trochu zvláštně komponovaných výbav, kde luxusnější prvky jsou a některé ze základnějších chybějí. Corolla nicméně velmi příjemně překvapila, jako každodenní společník si zasluhuje vřelé doporučení.

Corolla je auto jaksi bez designu, jakkoli jsou některé detaily výrazné i promyšlené a celek docela uhlazený, nijak nenadchne. Ovšem také neurazí.

Vydáno: 05. 11. 2013

Autor: Vojtěch Med, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Corolla bazar