Toyota Hilux 6x6: Až na severní pól

V zimě můžete jet kupříkladu do Alp na lyžovačku. Při koupi správného vozu však není třeba se omezovat. Dobrodružství čeká za rohem a dojet v komfortu a teple až na severní pól je přece jen jiná frajeřina. Islandská firma Arctic trucks to moc dobře ví.

Kéž by stálo v garáži, pokud se tam vleze, tak by se dala protentokrát nazvat tato rubrika. Auta, která přestavuje islandská firma Arctic Trucks, totiž nejspíše nikdy nebudou jezdit v městském provozu a parkování v úzkých prostorách taky jeho řidiči řešit nemusí. Tyto vozy totiž mají fungovat zejména v drsných podmínkách Islandu, proto mají rozšířené blatníky a v nich pneumatiky monstrózních rozměrů 44×18,5 R15. Kupříkladu upravená Toyota Hilux tak má šířku menšího tanku, tedy 2300 mm. A ve verzi se třemi nápravami rovněž délku přes 6,3 metru.

Kromě tohoto pick-upu však Arctic Trucks zvládnou udělat dobyvatele severního pólu i z kteréhokoliv Land Cruiseru či pick-upu Tacoma. A nejen to, zaměřují se rovněž na další značky. U Nissanu jde o navaru, pathfinder či Patrol, z hyundaiů umí přestavět off-road Terran. Lahůdkou jsou pak americké vany typu Fordu Ecoline. Zejména v třínápravové verzi jde o impozantní stroje. Všechny vozy jsou podle výrobce určeny zejména pro záchranáře, vojenské jednotky, policisty či pracovníky energetických společností, ale také pro dobrodruhy, kteří se chtějí podívat tam, kde ještě autem nikdo nikdy nejel. V současnosti tyto vozy jezdí zejména na Islandu a v Norsku, ale také v Africe. Určeny jsou totiž nejen pro jízdu po ledovci, ale také zvládají nehostinné prostředí hor a pouští.

 Automobily Toyota Hilux 6x6
Expedice si všechno své vybavení vezla na korbách vozů.

Jedním z nejzajímavějších vozů v nabídce Arctic Trucks je šestikolová verze pick upu Hilux, která je poháněna standardním třílitrovým naftovým čtyřválcem. Ten je napájen z čtyřsetlitrové nádrže, protože přísun paliva je v některých místech planety značně problematický. Vůz, jehož široké pneumatiky rozkládají hmotnost 2600 kg na nezpevněný povrch, se dokonce na přelomu let 2010 a 2011 podíval až na severní pól zeměkoule, čímž potvrdil obrovské schopnosti firmy Arctic Trucks. Týmu čtyř hiluxů k tomu dopomohla řada speciálních vychytávek včetně radaru umístěného několik metrů před autem, který sledoval zamrzlý povrch ve snaze objevit nebezpečné trhliny. Utopit takovýto vůz by bylo krajně nepříjemné...

Hilux 6×6 převádí výkon pomocí automatické převodovky na všechny nápravy, které jsou vybaveny uzávěrkami diferenciálů. A k čemu je vůbec dobrá přestavba na třínápravovou verzi? Jde zejména o větší úložný prostor na korbě a možnost táhnout těžší přívěs. Více kol má samozřejmě rovněž lepší trakci a hnací ústrojí bylo přestavěno pro ještě větší spolehlivost v extrémních podmínkách. Celková cena přestavby se značně liší v závislosti na míře úprav. Do Arctic Trucks můžete přijet a koupit si jiný podvozek, ale také přestavět svůj off-road k nepoznání. Každopádně pokud potřebujete opravdu nepřekonatelný stroj na zimní výlety, možná by stálo za to podívat se na Island.

 Automobily Toyota Hilux 6x6
Skupina čtyř hiluxů se dostala až k severnímu pólu zeměkoule. Pro firmu Arctic Trucks se jednalo o veliký úspěch.


Vydáno: 10. 03. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Hilux bazar