Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D: Když ji miluješ...

... není co řešit! Toyota Land Cruiser je velmi svébytná. Ne každému padne do noty, to nic nemění na jejích kvalitách.

Spojení robustní mechaniky a nejmodernějších elektronických systémů činí z Toyoty Land Cruiser nekompromisní off-road, který však vyhoví i dnešním vysokým nárokům. Příznivci vozů SUV mohou skuhrat na trochu neohrabané chování na silnici. Ovšem zde je třeba si uvědomit, že rozdíl mezi SUV a off-roadem je obdobný jako mezi hot-hatchem a supersportem.

Ovladače asistentů pro jízdu v terénu a nastavení vozu naleznete na středové konzoli.


Pochválit musíme adaptivní podvozek, pro jízdu po silnici je ideální režim Sport, který omezí náklony, zpřesní reakce vozu na vaše povely a komfort odpružení přitom ponechá na vynikající úrovni. Testovaný modernizovaný Land Cruiser byl vybaven paketem off-road, který mimo jiné obsahuje uzávěrku diferenciálu zadní nápravy, „terénní“ ABS a další asistenty pro jízdu mimo zpevněné cesty nebo kamerový systém monitorující dění v okolí vozu. Vše fungovalo skvěle, hůř, a to slovy: „jde to, ale dře to“, bychom hodnotili ovládání multimediálního systému Toyota Touch 2.

O pohon se staral silný vznětový třílitrový čtyřválec, který se k charakteru vozu skvěle hodí. Ospalý pětistupňový automat by byl asi všude jinde nesnesitelný. V Land Cruiseru se s ním žít dá, ovšem i tak by jej u Toyoty už spíše měli poslat do starého železa. Špatně pak Land Cruiser nevychází ani v hodnocení ceny a užitné hodnoty.

Kamera v masce chladiče má úhel záběru 190°. Hodí se v terénu i ve městě.

Vydáno: 13. 04. 2014

Autor: Věra Petrů Vostrá, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Land Cruiser bazar