Toyota Prius+ Comfort

Druhé MPV od Toyoty je náhradou za model Avensis Verso prodávaný kdysi i u nás.

Ikdyž se to na první pohled nezdá, se 4615 mm patří prius+ k nejdelším kompaktním MPV, rozvor 2780 mm je dokonce třetí největší. Šířka 1775 mm i výška 1575 mm jsou sice pod průměrem, nicméně na nedostatek místa uvnitř by si nikdo stěžovat neměl. A to ani na dvou samostatných sedadlech ve třetí řadě sedadel, která s priusem+ vždy dostanete. Nejčastěji se tam sice budou hrnout děti, ani pro dospělého to tam však není za trest.

 Automobily Toyota Prius+ Comfort
Prius+ má díky sedmi samostatným sedadlům skvělou variabilitu, dozadu se ale leze hůř.

Limitující není ani tak prostor pro kolena, jako spíš nedostatek místa nad hlavou, zaviněný svažující se střechou. Víc nám vadil horší přístup. Zadní dveře jsou sice široké, nicméně i po odsunutí sedadel ve druhé řadě a přiklopení sedáků, což vyžaduje zmáčknutí dvou páček současně, není vstupní otvor kdovíjak široký. Sedadla ve druhé i třetí řadě jdou snadno složit do podlahy, ve druhé řadě jsou podélně posuvná a mají i nastavitelný sklon opěradel. Vyjmout z vozu je sice nemůžete, po složení do podlahy ale vznikne zcela rovná podlaha a základní objem zavazadlového prostoru vzroste z 785 na 1750 l. V sedmimístné konfiguraci zbývá 232 l, další prostor je pod podlážkou, kam lze ukrýt roletku.

Hybridní řetězec s celkovými 136 k, složený z benzinového čtyřválce 1.8/99 k a trakčního elektromotoru s 82 k (druhý elektromotor funguje jako startér a dobíječ baterií), pochází z normálního priusu. Hlavní odlišnost proti němu představují rozměrově i kapacitně menší (5 místo 6,5 Ah), o 8 kg lehčí (34 kg), kapacitně menší Li-ion baterie umístěné pod loketní opěrkou. Díky tomu, že nejsou jako u priusu schované za zadními sedadly, může může být prius+ sedmimístný.

 Automobily Toyota Prius+ Comfort
Proti běžnému priusu je přístrojová deska lehce upravená. Ovládání klimatizace jedním kolečkem chce zvyk.

Dynamika 1,5 t těžkého MPV je spíš průměrná, hlavně s více lidmi. prius+ si nás tak získal hlavně nízkou spotřebou, která se s běžným stylem jízdy pohybovala mezi 4,7 až 6 l benzinu na 100 km. S těmito hodnotami prius+ předčí i další rodinné MPV od Toyoty, model Verso s naftovým motorem, které je navíc menší. A to zejména v zemích, kde se platí daně podle normované spotřeby. U nás to však bude mít vcelku vydařený prius+, prodávaný od 669 900 Kč, stále těžké.

Cena
Prius+ Comfort: 749 900 Kč
Testovaný vůz: 826 400 Kč


Vydáno: 17. 09. 2012

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Prius bazar