Toyota Proace L2H1 2.0 D-4D 128 6M/T: Lehká vozba

Spolupráce Toyoty s francouzským koncernem PSA zahrnující Peugeot a Citroën byla dosud známa hlavně minivozítky z Kolína. Užitková novinka Proace staví na sedm let starém modelu Jumpy/Expert.

Pro konstantně oblíbený segment lehkých užitkových aut je více než kde jinde typický silný globalizační trend, kdy se jeden model často prodává pod několika jmény a značkami. Také v případě lehké dodávky proace, navazující na předchůdce hiace či liteace, jde o vozidlo takřka identické s francouzským originálem, a hlavní odlišnost tak skýtá pozměněná maska chladiče a logo ve středu volantu.

Nákladový prostor je ideálně přístupný.


Stejně jako její předobraz potěší proace velkou variabilitou. K dispozici je ve verzi s bočním prosklením či bez něj, ale také ve dvou délkách (4813 mm a 5143 mm) a dvou výškách (1980 mm a 2290 mm) s nákladovým prostorem 5, 6 nebo 7 m³ a nosností až 1200 kg. My jsme vyzkoušeli pětimístné provedení Kombi Van s nákladovým prostorem o velikosti 3,6 m³, dvoukřídlými dveřmi vzadu a „šoupačkami” na boku. V letitém interiéru plném na hrubo tesaných plastů se zračí ryze užitkový charakter vozidla, který ani náhodou nezaměníte za něco na způsob MPV.

Podobné je to i s jízdou, která je hlavně v nezatíženém stavu poněkud uskákaná a doprovázená rozličnými pazvuky. Ocenil jsem dobrý výhled, méně už tuhé ovládání spojkového pedálu s dlouhatánským chodem. Také těžký a nepřesný pohyb šaltpáky v její kulise už nesnese parametry 21. století. Na autě jsem kromě nesporných užitkových kvalit nakonec nejvíce ocenil dvoulitrový turbodiesel HDi s překvapivě živelným zátahem od 1500 otáček a rozumnou spotřebou, která se i při hojném dynamickém jezdění po městě vtěsnala do 7,9 litru na sto.

Svůj francouzský původ proace zvenku nezapře. Jiná je jen přední maska, pomohla také lítá kola.

Vydáno: 08. 04. 2014

Autor: Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Proace bazar