Toyota RAV4 2.2 D-4D: Šedá liga

Čtvrtá generace kompaktního SUV vyrostla a dospěla. Nárůst rozměrů byl k prospěchu věci, dospívání se bývalo mohlo zastavit před středním věkem.

Jistě si ještě pamatujete na první generaci RAV4, typicky ve světle modré metalíze a se širokým bodykitem. Začala se vyrábět již v roce 1994 a v podstatě zakládala kategorii kompaktních městských SUV. Rok 2000 s sebou přinesl druhou generaci, rok 2006 třetí a nyní přichází čtvrtá, s níž má automobilka nemalé plány. V ČR chce do konce roku prodat 600 kusů a zabrat si pro sebe 9,5 % rostoucího tržního segmentu kompaktních SUV. Očekávání dále praví, že 60 % zákazníků si zvolí některý z dieselů, 75 % jich sáhne po výbavě Active, kterou doplní některým z paketů výbav za zvýhodněnou cenu. Zajímavý údaj vycházející ze zkušeností také je, že přes devadesát procent kupujících si pořídí pohon všech kol. Co nového tedy čtvrtá generace stálice do městské džungle přináší?

Změn je mnoho, kupříkladu páté dveře se poprvé v historii modelu neotvírají do boku, ale vzhůru (za příplatek elektricky). Rozrostla se nabídka motorů, přičemž pro náš trh je určen benzinový dvoulitr o výkonu 150 koní s manuální převodovkou či CVT, diesel 2.0 D-4D pouze s pohonem předních kol a diesel 2,2 litru 4×4 s možností volit mezi automatem a manuálem o šesti stupních. Vzhledem k uvažované prodejnosti většiny verzí s pohonem všech kol jsme vyzkoušeli větší z dieselů s přesnou manuální i rychlou, byť výkon ukrádající automatickou převodovkou.

 Automobily Toyota RAV4 2.2 D-4D
Kabina vypadá bytelně, patrně v rámci tradice v ní najdete několik typických ergonomických přehmatů.

Motor je tichý, svých 150 koní odevzdává nenuceně a podle prvních měření se spokojí se zhruba sedmi litry (s automatem přijdete o kus dynamiky a zaplatíte litrem navíc). Povedlo se přímé řízení, stejně jako naladění podvozku směrem ke komfortu. V zatáčkách "ravka" trochu postraší nástupem nedotáčivosti, ale následně drží, případně nastoupí agilní stabilizace. Jen chválu zaslouží prostornost vpředu i vzadu, pohanu pomalá navigace s ještě pomalejší USB.

RAV4 si můžete vybrat v několika odstínech šedé, bílé, a když se chcete hodně odvázat, tak šedavě červené, což je signifikantní, a pokud vám to vyhovuje, poslouží skvěle.

 Automobily Toyota RAV4 2.2 D-4D
Zadní partie jsou designově kontroverznější. Vytažené lampy se nemusí líbit každému.


Vydáno: 09. 04. 2013

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Rav4 bazar