Toyota Verso 1.8 Multidrive: Nová z poloviny

Nová Toyota Verso není tak úplně nová. Jde o rozsáhlý facelift a to jak optický, tak technologický. České zastoupení ji vypouští mezi kompaktní MPV s výhodou v podobě akčního ceníku.

Na konci ledna letošního roku vstoupila na trh "nová" Toyota Verso. Marketing automobilky nezvolil drzou strategii Volkswagenu a "sedmé generace" passatu a na rovinu sděluje, že verso vyráběné v turecké Arifiyi vzniklo výraznou modernizací třetí generace z roku 2009. Změněno bylo 60 % viditelných dílů karoserie a interiéru
a 40 % těch, které jsou oku skryty. Jednalo se především o potlačení hluku, vibrací a modernizaci pohonných jednotek, přičemž kompletně celý vývoj probíhal v evropských designových a technických střediscích automobilky.

 Automobily Toyota Verso 1.8 Multidrive
Interiér je vzdušný a dobře vyrobený. Palubní počítač je ovšem reliktem dob minulých.

Nejpatrnější je modernizace na přední části vozu, která byla uzpůsobena použitím principů Under Priority a Keen Look k navázání na nově unifikovaný design zbytku modelové palety. Prioritou bylo kromě nezbytné dávky vizuální dynamiky vyzdvižení příslušnosti ke značce - vůz nese větší logo. V zadní části využili designéři několika linek a chromových lišt ke zdůraznění horizontální linie. V interiéru byly sjednoceny fonty, přístoroje mají bílé podsvícení, nové jsou dekory, materiály a kůže Nappa na volantu (mimochodem velmi příjemná na dotek). Vylepšeno bylo odhlučnění motorů i aerodynamického svistu, ten od A-sloupků je bohužel v dálničních rychlostech stále dosti patrný.

Na českém trhu se bude verso nabízet s benzinovými atmosférickými jednotkami 1.6 (Power od 399 900 Kč se zaváděcím bonusem 50 000 Kč) a 1.8 (Active od 419 900 Kč po slevě 80 000 Kč). Diesely zastupuje dvoulitr o výkonu 124 koní (Power od 449 900 Kč) a 2.2 D-CAT o výkonu 150 koní a se vždy šestistupňovým automatem (od 534 900 Kč s výbavou Active). Všechny ostatní motorizace jsou vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou, avšak k benzinové 1.8 Valvematic s výkonem 147 koní lze objednat Multidrive S čili CVT s možností volby předdefinovaných virtuálních stupňů.

 Automobily Toyota Verso 1.8 Multidrive
Manipulace se sedačkami a vytvoření maximálního prostoru nejsou nijak obtížné.

Toyota předpokládá, že globálně bude nejprodávanější přepracovaný dvoulitrový diesel. Svezli jsme se tedy s ním. Motor je kultivovaný, relaxovaný a podle prvních měření bude patrně úsporný. Dobře sedí ke komfortnímu podvozku a rodinnému vozu propůjčuje uspokojivou dynamiku, škoda jen, že řízení nemá mnoho citu.

V ČR se největší prodejní úspěch předpovídá jednotce 1.8 Valvematic s výbavou Active a i tu jsme vyzkoušeli s převodovkou CVT. Papírový výkon vypadá slibně, ale dynamika v reálném provozu je s bezestupňovou převodovkou nevalná, ovšem odběr z nádrže značný, ovšem lehčí motor dále prospívá komfortu a řízení. Na podrobný test nejprodávanější verze s manuálem a výbavou Active si ještě budeme muset počkat.

Pro rodinné využití zaujme verso prostorem a pohodlím, jízdně jde o průměrný a ničím nevybočujíící vůz vyplňující očekávání rodinné toyoty.

 Automobily Toyota Verso 1.8 Multidrive
Facelift je výrazně patrný jak na zadní, tak především přední části. Přes široké A-sloupky je hůře vidět a produkují aerodynamický hluk.


Vydáno: 26. 02. 2013

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Verso bazar