Toyota Yaris Hybrid Style: Lépe a levněji

Toyotě se povedlo zmenšit a odlehčit své hybridní pohonné ústrojí a vměstnat jej do modelu Yaris, aniž by se to podepsalo na vnitřním prostoru či místu pro zavazadla. To vše za konkurenceschopnou cenu.

Nechoďme kolem horké kaše, Toyotu Yaris s hybridním pohonem nyní po zvýhodnění seženete od 359 900 Kč, verze Style s bohatou výbavou potom stojí 399 900 Kč. To není vyloženě málo, ale pohled do ceníku nám napoví, že podobně vybavený naftový model 1.4 D-4D s devadesáti koni (v porovnání se stohlavým stádem hybridu) stojí jen o šest tisíc korun méně. A to má diesel manuální převodovku, zatímco hybrid samočinnou, za kterou se obvykle u automobilů připlácí.

 Automobily Toyota Yaris Hybrid Style
Zadní světla jsou u hybridní verze složená z LED.

Z finančního hlediska tedy koupě yarisu s kombinací spalovacího a elektrického motoru není nesmysl. Navíc když vaši ekologickou uvědomělost dává vůz dostatečně najevo, ať už mnoha nápisy, modrým podbarvením log Toyoty či zejména předními i zadními světlomety s LED a pozměněným designem. V interiéru již jde hybrid poznat hůře, pokud tedy nezapnete vizualizaci toku energie na displeji uprostřed palubní desky. Velkým plusem je, že ani po instalaci baterií se nezměnil vnitřní prostor. Vzadu je tedy místo pro cestující spíše skromnější, zavazadlový prostor má však stejný objem jako jakýkoliv jiný yaris, tedy 286 litrů. Baterie jsou totiž ukryty pod zadními sedáky. Zmenšil se však objem nádrže, a to na pouhých 36 litrů.

V městském provozu působí yaris velmi příjemně, však pro něj byl také navržen. Rozjezdy jsou maximálně hladké, převodovka e-CVT se snaží využívat síly elektromotoru a benzinový agregát se výrazněji ozve jen při stoupání do kopců. Spotřeba po Praze, kde se v rámci města jezdí i desítky kilometrů, se tak dá udržet pod pěti litry na sto kilometrů.

 Automobily Toyota Yaris Hybrid Style
Pod kapotou najdete rovnou dva motory, benzinovou patnáctistovku a elektromotor, dohromady dávající výkon 100 koní.

Za jiných podmínek však hybridní yaris již tak neexceluje. Pokud je jeho benzinová patnáctistovka studená, čistě na elektřinu nepojedete. Popojíždění na kratší vzdálenosti v podzimním chladnějším počasí tak znamená spotřebu spíše přes šest litrů. Plynulou jízdou v rámci rychlostních limitů mimo město spotřebujete
4,5 l/100 km, na dálnici to bude okolo 6,8 litrů. Toť námi naměřené spotřeby.

Mimo město však nedoporučujeme jezdit častěji. Problémem jsou sedačky, ze kterých bolí záda po patnácti minutách cesty. A to nejen řidiče, ale i spolujezdce. Dále je zde nepříjemná charakteristika bezestupňové převodovky, která jakoukoliv, byť jemnou snahu o zrychlení odmění vytočením motoru, které se projevuje nepříjemným konstantním hučením. Udržet na dálnici 130 km/h do táhlého kopce, kdy motor pracuje téměř na hranici svých možností, tak znamená značný diskomfort pro uši cestujících. Na dálnice přece tento vůz není, říkáte si, ale pravdou je, že v této třídě se konkurenti často chovají příjemně i tam.

 Automobily Toyota Yaris Hybrid Style
V interiéru jsou použity levné materiály, vzhled je však svěží.

Nejen mimo město, ale ani v něm nepotěší podvozek, který je zvláštně tvrdý a nepohodlný, ačkoliv charakter auta vybízí k plavnému, klidnému jezdění. Navíc kvůli absenci dostatečného odhlučnění slyšíte každý kamínek bubnující do podběhů. Přidejte k tomu brzdy s nerovnoměrným, typicky hybridním nástupem, kdy ze začátku brzdí pouze elektromotor, a dostanete poměrně zvláštní automobil. Na jednu stranu plný moderních technologií, na druhou nízkonákladově vyrobený a nepříliš sladěný.

Cena
Yaris Hybrid Style: 399 900 Kč
Testovaný vůz: 485 200 Kč

 Automobily Toyota Yaris Hybrid Style
Hybridní yaris odlišují od obyčejné verze nejen nápisy, ale také modré pozadí loga Toyoty či pozměněná světla.


Vydáno: 04. 12. 2012

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Toyota Yaris bazar