Volkswagen CC 1.8 TSI DSG

Nejdřív to byl Passat CC, dneska už jen CC. Elegantní sedan s bezrámovými dveřmi přijíždí s novou vizáží a je sladěnější a dozrálejší než jeho předchůdce.

První VW Passat CC se předvedl již v roce 2008 a měl velký úspěch, dokonce takový, že bral zákazníky běžnému passatu sedan. A to celkem logicky, byl hezčí a elegantnější a bylo to v podstatě stejné auto. S faceliftem a modernějším vzhledem přicházejí i větší ambice – nového CC by se mělo prodat ještě o 50 % víc než předchozího. K dosažení cíle nabídne také arzenál bezpečnostních pomocníků.

 Automobily Volkswagen CC 1.8 TSI DSG
Design se umírnil, cena je na úrovni běžného passatu. CC má lepší image, líp se s ním jezdí a má lepší výbavu. Kdo by si teď ještě koupil passat sedan?

Jako první člověka zaujme design auta (vždyť mnozí podle něj dokonce vybírají) a v tomto ohledu musím konstatovat, že předfaceliftová verze se mi líbila víc. Připadala mi svěžejší, kreativnější, současný model je příliš unifikovaný. Přední část se podobá phaetonu, což není náhoda – má vytvořit luxusnější dojem a dle reakcí okolí se mu to daří. Samozřejmě pomáhají i velmi efektní kola.

Umírněnější design se nepromítl do interiéru, tedy zejména v případě testované verze, jejíž vnitřek v kombinaci béžová dezert a titanově černá se sedadly s kůží Vienna a alcantarou vypadá opravdu vkusně. V tomto případě se mi jednoduchost linií interiérů VW moc líbí, protože použitím efektních a luxusně působících barevných kombinací a kvalitních materiálů vyniká přívětivou elegancí.

 Automobily Volkswagen CC 1.8 TSI DSG
Dvoubarevný interiér je velmi vkusný, krásně zpracovaný a příjemný. Moc se mi líbí citlivě zvolené materiály i barvy. Ve středové přihrádce najdete stále méně používaný vstup AUX. USB tu nechybí, je jen schované v přihrádce u spolujezdce.

Palubní deska není obrovská (jako kdyby poslední dobou výrobcům docházelo, že není potřeba mít před řidičem tři metry čtvereční plastu), budíky jsou přehledné a jasné. U voliče převodovky je o něco víc tlačítek, ale orientace snadná. Sedadla jsou parádní, dobře se nastavují a drží tělo.

 Automobily Volkswagen CC 1.8 TSI DSG
Alcantara je nejpříjemnější materiál na sezení. Boky z kůže zase chrání sedadlo před prodřením. Sedí se velmi pohodlně.

1.8 TSI s výkonem 160 koní je základní jednotka pro elegantní sedan. K přenosu síly využívá dvouspojku DSG, která opět potvrzuje svou formu. Řadí rychle, přirozeně, nečeká, odhaluje způsob, jakým chce řidič jet. A motor? Docela sameťák, plynule se vytáčí, nemá turbodíru, jen trochu slabší záběr z nízkých otáček. Líbí se mi, navíc mu svědčí kombinace s DSG. Při klidné jízdě spotřeba klesá i pod 8 l/100 km, což téměř odpovídá údaji výrobce. Při rychlejší akci na okreskách spotřebuje odpovídajících 10 l/100 km, a pokud na to budete šlapat, vystoupá k 12 l/100 km. To považuji za adekvátní.

Jízdní vlastnosti mě potěšily – zejména po zkušenosti s novým BMW 320d. Passat CC se příjemně řídí, má tuhé řízení, je čitelný, málo se naklání a lze ho přesně a ostře vodit po úzkých silničkách. Moje přítelkyně Petra se v zatáčkách nebála a jízdu v autě pochválila, což znamená, že je to prostě dobré auto... Opravdu, podvozek je tuhý a působí bytelně, kola sedí na asfaltu, trakce je dostatek a brzdy krásně dávkovatelné. Celkově jde o nečekaně sladěné a příjemné auto. Už i verze před faceliftem se řídila pěkně, ale tohle je další úroveň.

Ceny
Základní cena Volkswagen CC 1.8 TSI: 757 900 Kč
Cena testované verze: 1 056 800 Kč

 Automobily Volkswagen CC 1.8 TSI DSG
Hluboký zavazadelník nabízí 532 l prostoru, což je v rámci třídy nadprůměrná hodnota. Běžný passat má ještě o 30 l více. Přístup zajišťuje široký otvor.


Vydáno: 10. 05. 2012

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen CC bazar