Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line: Prémiové pocity

Volkswagen CC po faceliftu ztratil z názvu jméno Passat, což jako by mu dalo větší svobodu pro poskytnutí prémiových dojmů.

Laťku tímto směrem posouvá již atraktivní a dynamický vzhled, blížící se kupé. Prémiový dojem pokračuje také v interiéru, který rovněž potvrzuje zkratku CC (comfort coupé). Po nasednutí rozměrnými dveřmi (vpředu i vzadu) se o to postarají příkladně zpracované kvalitní materiály. Velmi jsem ocenil skleněný střešní panel, jenž elegantnímu tmavému interiéru poskytl potřebné prosvětlení. Příjemně mne překvapila zadní místa - ačkoliv svažující se karoserie nutí při nastupování dávat pozor na hlavu, díky anatomické úpravě krajních míst příplatkové trojmístné lavice se sklopnými opěradly je tu nad hlavou místa dost. Využití prostorného kufru omezuje nejen úzký vstup, ale také poměrně nízká užitečná hmotnost (426 kg). Stoupající linie pod okny pak zejména vzadu omezuje výhled z vozu. Řidiči však v tomto směru pomohou rozměrná zpětná zrcátka a parkovací asistenty i couvací kamera.

 Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line
Ergonomii přístrojové desky není co vyčítat, navíc spoluvytváří pocit elegance.

Hmotnost manažera na dlouhé cestě trápit nebude. Naopak, bude si jízdu i díky přesnému řízení, správně tuhnoucímu ve vazbě na tempo, a také stabilitě vozu ve vysoké rychlosti užívat. Kvůli dlouhé karoserii se CC samozřejmě necítí doma v serpentinách, nicméně náklony i při ostrém průjezdu zatáčkami jsou malé. Počítat je třeba s vrozenou nedotáčivostí.

Pod kapotou pracoval sice slabší ze dvou nabízených turbodieselů, rozhodně jsem však během testu netrpěl dojmem, že by testovanému vozu chyběl elán. Točivý moment se podařilo rozložit tak, že jeho maximální hodnota je k dispozici v rozmezí 1750 až 2500 otáček. To má i při svižnějším způsobu jízdy příjemný vliv na spotřebu, kterou jsme v testu měli kolem 6,5 l/100 km. Víc, než slibuje oficiální údaj, ale na přijatelné hranici.

 Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line
Praktičnost kufru je sice omezena velikostí vstupních otvorů, rozhodně však, ne jeho objemem.

Akcelerace díky velmi dobré spolupráci šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG je svižná a plynulá. Pro předjíždění a složitější konfiguraci silnice je tu k dispozici sportovní režim, v němž převodovka drží déle nižší stupeň a jízda není tolik kouskována změnami rychlostí.

Výtečný vzhled, parádní interiér, vhodný i na spotřebu přijatelný motor. K tomu jistý podvozek odolávající slušně i rozbitým okreskám. Je za to téměř milion příliš?

 Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line
Bezrámová okna jsou elegantní, důležitější je však velký prostor, který dveře dávají k nástupu.

Cena
CC 2.0 TDI R-Line: 856 900 Kč
Testovaný vůz: 968 900 Kč

 Automobily Volkswagen CC 2.0 TDI R-Line


Vydáno: 02. 07. 2013

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen CC bazar