Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI: Drsňák

Pracuje na statku, nezalekne se terénního výšlapu a přitom dbá i na svůj vzhled. Cross caddy!

Přiznám se, že smysl existence zářivě zelené dodávky s terénním oplastováním, na hezkých sedmnáctipalcových kolech a s nadstandardní výbavou, jako jsou natáčecí bixenonová světla, mi stále uniká. Ovšem když už ji zde máme, tak musím uznat, že vypadá poměrně sympaticky, zejména když se pod hávem metrosexuálního drsňáka skrývá pohon všech kol, praktický interiér a úsporný motor 2.0 TDI.

Čtyřkolka má také náležitě přizvednutou světlou výšku, všichni tak okamžitě vědí, že tahle zářivá věc je vhodná i pro práci a lehký terén. Pohon všech kol se ale ozývá větším hlukem od diferenciálů. Nedělá z caddyho čistě terénní stroj, spíše pomáhá s trakcí na horších površích. V dobrém světle se pak jeví dvoulitrový turbodiesel. Má sice výkon jen 110 koní, ale s autem si i díky krátkému zpřevodování šestistupňové manuální skříně dokáže lehce poradit. Spokojí se přitom se skromným přídělem paliva, běžně mu stačí okolo šesti litrů, na dálnici sedm a ani při svižnější jízdě se spotřeba jen tak nevyšvihne přes osmilitrovou hranici. Celkový průměr 6,5 l/100 km se přesně shoduje s papírovými údaji, což je skvělé.

tvrdé plasty vládnou interiéru cross caddyho. Výbava je na úrovni, zpracování a materiály z dodávky.


Podvozek i přes vyšší světlou výšku působí v dálničních rychlostech stabilně, nepotěší však jeho komfort. Zejména tuhá zadní náprava nemá pro tlumení nerovností příliš pochopení. Vše se trochu zlepší s větším zatížením vozu, pokud však čekáte pohodlný rodinný vůz, jste na špatné adrese.

Ostatně i v interiéru je poznat, že základem auta je dodávka. Nečekejte perfektní zpracování ani jakostní materiály. Nechybí ale slušná výbava a mraky prostoru. Praktičnost je jednoduše největší předností takovéhoto vozu a pohon všech kol ji násobí. Volkswagen si však za cross caddy nechá náležitě zaplatit, jak dokazuje cena testované verze. A to si ještě můžete pořídit silnější variantu i s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Upřímně si však myslím, že tento slabší model splní vaše očekávání.

Tento volkswagen je jedním z mála aut, jejichž udávaná průměrná spotřeba odpovídá realitě. Dlouhodobě není problém jezdit za 6,5 l/100 km.

Vydáno: 09. 11. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Caddy bazar