Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline: Pestré zvuky

Silná moderní přeplňovaná čtrnáctistovka s odpojováním dvou válců a sportovní podvozek ještě nedělají z tohoto modelu nejlepší golf v nabídce. Spíše naopak.

Volkswagen rozjel velkou hru se zadními nápravami modelů na platformě MQB. A zatím se zdá, že naladění zkrutné příčky i multilinku je u jednotlivých vozů různě povedené. U octavie jednodušší zadní náprava hlasitě tluče a omezuje komfort. Ve Volkswagenu Golf naopak funguje velmi dobře - tiše a komfortně. S víceprvkem by tedy tento vůz měl být výborný, ne?

 Automobily Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline
Dobrá pozice za volantem a kvalitní materiály. V interiéru je těžké něco kritizovat.

Popravdě to zatím nedokáži potvrdit, jelikož testované auto mělo navíc příplatkový sportovní podvozek, který se příliš nepovedl. Ne že by mi vadilo tvrdší odpružení, to přece zákazníci při zaškrtnutí této položky v ceníku očekávají, ba snad i vyžadují. Problémem je hlučnost podvozku na přejezdu nerovností, zejména v porovnání s dříve testovaným golfem se základním motorem. Ano, v zatáčkách se auto chová o malý kousek jistěji, jenže standardní podvozek je natolik dobrý, že tento příplatek nemohu doporučit.

Pod bílou kapotou se tentokrát ukrýval nejsilnější nyní pro golf dostupný benzinový motor, nová čtrnáctistovka TSI, která navíc za příplatek 26 000 Kč dokáže pomocí vaček vyřadit z provozu dva válce (systém ACT). Děje se tak pouze při mírném zatížení motoru, kdy není potřeba větší část výkonu auta. Teoreticky by tento systém měl ušetřit půl litru benzinu na sto kilometrů a průměrná spotřeba má činit 4,7 l/100 km. V praxi probíhá tato hra s válci velmi jemně, občas však jsou cítit mírné vibrace v dvouválcovém režimu, a může se změnit i zvuk motoru. Není to však nic, co by otravovalo. Problémem spíše je, že jezdit s tímto motorem úsporně vyžaduje více snahy, než by bylo příjemné. Ano, dvouválcový režim se zapne i v dálničních rychlostech, chce to však velmi jemnou práci s plynem. V konečném důsledku se mi nepodařilo ani přiblížit papírovým hodnotám spotřeby, jezdil jsem v rozmezí mezi sedmi a devíti litry na sto kilometrů. A ještě jeden poznatek - oproti menší dvanáctistovce má tento motor velice laxní odezvu na plyn, zejména v první polovině chodu pedálu.

 Automobily Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline
1.4 TSI má silný, ba až dieselový zátah již od dvou tisíc otáček, chybí mu však výkonová špička.

Naopak pochválit musím hladkou a přesnou šestistupňovou převodovku či příplatková komfortní sedadla. Kladné body sbírá také prostorný a kvalitní interiér či příjemná pozice za volantem. Přednosti golfu však, hádám, již znáte.

Cena
Golf 1.4 TSI ACT Highline: 500 900 Kč
Testovaný vůz: 706 900 Kč

 Automobily Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT Highline
Bílá barva a sedmnáctipalcová kola golfu sluší, ačkoliv za srdce vás jeho design s velkou pravděpodobností nechytne.


Vydáno: 16. 05. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar