Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion Highline: Všeuměl

Volkswagen Golf je velký univerzál sám o sobě, a co teprve když mu přidáte pohon všech kol...

Pátá generace mezinápravové spojky Haldex, zajišťující pohon všech kol, doznala částečného zjednodušení, když už nepotřebuje zásobník tlakového oleje a tím pádem je i lehčí. Bleskurychlé připojení zadních kol ještě předtím, než řidič postřehne ztrátu adheze těch předních, jí ale zůstalo.

V praxi to znamená nejen bezstarostnou jízdu v zimě na hory, ale i možnost razantnějšího projíždění zatáček. Vydržíte-li pod plynem a vyloženě zatáčku nepřepálíte, tak se místo nedotáčivosti běžné předokolky začne auto vlivem připojení zadních kol rovnat. Spolu s přesným a citlivým řízením to golf činí neobyčejně rychlý a mrštný za všech okolností.

Zavazadelník se u čtyřkolky zmenšil o 0,037 m3, dojezdové kolo ale zůstalo.


Dvoulitrový diesel je pro čtyřkolku nejlepší volba, 95 kg navíc oproti běžnému golfu s ním nepocítíte. Dynamika je velmi dobrá, agregát se plynule sbírá od 1300/min a netrpí přehnaně dlouhým odstupňováním. Na dálnici točí 2300/min, nutnost podřazovat je tak minimální. Chválíme i spotřebu, která se s většinovým ježděním po městě ustálila na 6,0 l/100 km.

Prostorný interiér, přehledná karoserie či velmi dobrý komfort odpružení jsou tradičními přednostmi golfu. Přímou konkurenci Golf 2.0 TDI 4Motion nemá, s dvoulitrem ho pořídíte jen ve výbavě Highline za 596 900 Kč, prémiové vozy i Subaru XV jsou dražší.

Silný dvoulitr si v průměru řekl o rozumných 6 l nafty.

Vydáno: 14. 11. 2013

Autor: Martin Jeník, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar