Volkswagen Golf GTD: Maratonec

Tenhle golf je tak trochu jiný sportovec. Ve sprintu neohromí, překážky nezvládá, ale dlouhé trasy, ty mu vyhovují!

Ostřejší verze jsou na trhu již pár desítek let, nejnovější generace je nejsilnější z nich. Dvoulitrový turbodiesel se totiž může pyšnit výkonem 184 koní a točivým momentem 380 Nm. V praxi jde o kultivovanou pohonnou jednotku, která rozhodně patří k těm lepším dvoulitrovým dieselům na trhu. Hladce se vytáčí, má hbité reakce, téměř zanedbatelnou turbodíru a slušně táhne ve spektru 1200 až 4500 otáček.

Atraktivitu motoru však můžete ještě zvýšit, stačí přepnout nastavení vozu do režimu sport. Generátor zvuku pod kapotou vozu pak začne loudit sice umělé, ale zajímavé hluboké tóny, které nejvíce připomínají hřmění naftového osmiválcového motoru. Zcela pak zanikne typické klepání dieselů, takže se ve voze cítíte okamžitě lépe. Je to sice malinký podvod a na dálnici si tuhle vychytávku kvůli dunění radši vypnete, osobně mi však přijde lepší poslouchat tóny generátoru než pazvuky samotného motoru. Hlavní výhodou agregátu jsou ale uspokojivé výkony za skromný příděl paliva. Běžně jezdíte do šesti litrů na sto kilometrů, ani svižný přesun po jakémkoliv typu silnice neznamená o mnoho více než osm litrů na sto. Poměr rychlosti a spotřeby je excelentní.

kvalitou je interiér na špici třídy. Potěší jak prostorem, tak ergonomií.


Přitom řídit tento golf není úplná nuda. Motor je dobře sladěn s přesnou a hladkou manuální převodovkou a podvozek má talent i v zatáčkách. Mohl by být o malinko pohodlnější na městských nerovnostech, tento problém však řeší příplatek za adaptivní tlumení. Celkové zaměření vozu je ale jasně dáno – je to rychlý a střídmý společník na delší cesty. Pokud vás baví řízení, ale hodně najezdíte a nechcete vysokou spotřebu, pak je zde GTD pro vás. Uspokojivě funguje na zakroucených okreskách i při přesunu po dálnici D1.

Sedíte přitom v pohodlných, ale tělo dobře držících sedačkách a obklopuje vás kvalitní interiér. Jediným větším nedostatkem je grafika informačního displeje. Pokud si ale připlatíte za navigaci, dostanete již pěknou velkou obrazovku. Tím se ovšem dostáváme k cenám, které nejsou nízké. Námi testované auto stojí přes 800 000 Kč, a to bych si osobně připlatil za adaptivní podvozek a právě navigaci. Na druhou stranu máte opravdu talentovaný vůz, který navíc po drobných úpravách i skvěle vypadá.

zavazadlový prostor je poměrně plytký. Jeho objem přitom činí 380 l. Přístup do něj je však v pořádku, takže GTD je i praktické.

Vydáno: 28. 09. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar