Volkswagen Polo 1.4 TDI: Poloviční Golf

Faceliftované polo toho hodně odkoukalo od většího sourozence a přináší mezi malé vozy dosud nevídané prvky výbavy. Především ale přichází s novými tříválcovými motory, které dostane i příští fabia. Změn je tak více, než se na pohled zdá.

Na první pohled nové polo poznáte podle odlišného nárazníku, jiné grafiky světel, nových barev a podobných detailů. Důležitější je ale to, co vás čeká uvnitř, volant i navigační systém pocházejí z většího golfu a celkovou úroveň interiéru pozvedají nad standardy třídy. Kromě toho se polo dočkalo i v této třídě nevídaných asistenčních systémů.
Poprvé se objevuje adaptivní tempomat ACC (podobně jako v golfu funguje spolehlivě, ale udržuje dlouhé rozestupy) nebo LED světlomety (budou k dispozici na podzim).

Z plánovaných nových motorů jsme zatím mohli vyzkoušet dieselový tříválec 1.4 TDI. Pro český trh bude k dispozici jen nejslabší, 75k verze. Na některých trzích se však nabízí také silnější, 90k verze a v plánu je i 105k varianta. Motor tedy v polu a nové fabii plně nahradí 1.6 TDI, který se dodával ve stejných výkonových provedeních. Oproti němu je překvapivě kultivovanější a neduní ani v nejnižších otáčkách. Po městě se tudíž na rozdíl od 1.6 TDI lze bez problémů pohybovat na čtyřku (necelých 1300 ot/min). I tak by se nám ale líbila šestistupňová převodovka.

Spotřeba při spíše dynamičtější jízdě mimo dálnice a město činila 4,7 l/100 km. Svezli jsme se i s 1.2 TSI/90 k (nově má 16V a plní Euro 6), který i nadále potěší spotřebou kolem 6 l/100 km a příjemnou dynamikou, k dispozici bude i silnější verze, která má nyní 110 koní místo dřívějších 105 k.

Do České republiky se nebude dovážet CrossPolo, které se vyrábí v Jihoafrické republice a jeho dovoz trvá příliš dlouho, a ani verze Blue GT s motorem 1.4 TSI/150 k s vypínáním válců. Těšit se ale můžeme na vrcholný model GTI, který přijde příští rok.
Celkově polo patří mezi nejlépe jezdící malé vozy, má povedené řízení, je obratné a v zatáčkách výborně drží stopu. Komfort podvozku jsme na kvalitních německých silnicích příliš neotestovali, ale k dispozici budou nově i adaptivní tlumiče.

Interiéru vládnou kvalitní materiály a míra měkčených plastů je vyšší, než je v nižší třídě běžné. Vadila nám jen nízko vysouvatelná opěrka hlavy a loketní opěrka, která si stále překáží s ruční brzdou. Naším doporučením je motor 1.2 TSI/66 kW (od 311 900 Kč).

Kdy bude v nabídce motor 1.0 TSI a nahradí 1.2 TSI?
Motor 1.0 TSI se představí na podzim, ale v prodeji bude až příští rok ve verzích 95 k a 110 k souběžně s 1.2 TSI, přestože má podobné výkony.

Jaké nové asistenční prvky polo nabízí?
Polo do třídy malých vozů přináší adaptivní tempomat, jehož ovládání je stejné jako v golfu, nabízí i samočinné brzdění před překážkou a novinkou ve výbavě jsou i LED světlomety (v nabídce od podzimu).

Vydáno: 19. 05. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Polo bazar