Volkswagen Polo GTI

Imagi velkého mága Golfu GTI se mezi ostrými hatchbacky jen tak někdo nevyrovná. Co se od něj naučil menší Volkswagen Polo GTI?

Stejně jako Fabii RS nebo Seat Ibiza Cupra, také nejvýkonnější verzi pola pohání dvakrát přeplňovaný motor 1.4 TSI o výkonu 132 kW, který i zde může být spojen jen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. A právě to je klíčový fakt, se kterým je třeba se hned na začátku smířit, neboť nemálo zájemců by jistě malý hot-hatch raději uvítalo s klasickým manuálem.

 Automobily Volkswagen Polo GTI
Reálná spotřeba 1.4 TSI se pohybuje v širokém rozmezí od 7 do 13 l/100 km.

DSG při řazení standardně dodávanými páčkami na volantu reaguje vcelku rychle, v samočinném režimu ale podřazení zejména o víc stupňů současně (což je kvůli vysokému počtu sedmi stupňů nutné téměř při každém prudším přidání plynu) již chvíli trvá. Problematické jsou také plynulé rozjezdy, kdy vůz zpočátku nereaguje a pak náhle vystřelí vpřed. V Audi A1 je 1.4 TSI nyní i ve spojení s klasickým manuálem, snad se jej tedy časem dočkají i další koncernové vozy.

132 kW a 250 Nm se polu daří přenést na přední kola i bez samosvorného diferenciálu, při razantním výjezdu ze zatáček pomáhá alespoň elektronická náhražka XDS. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a čitelné, polo působí vyváženě bez výraznějšího sklonu k nedotáčivosti. Uvítali bychom ale intenzivnější pocit spojení vozu s řidičem (na čemž má svůj podíl i méně citlivé řízení), obzvláště ve srovnání s konkurenty jako Renault Clio RS nebo Opel Corsa OPC. Těm se VW nevyrovná ani vizuálně, úpravy vzhledu karoserie i interiéru (byť špičkově zpracovaného) by rozhodně mohly být výraznější.

 Automobily Volkswagen Polo GTI
Károvaný potah dobře vyprofilovaných sedadel je stejný jako u Golfu GTI.


Vydáno: 20. 01. 2012

Autor: Jiří Steiger (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Polo bazar