Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: Slovenská strela

Touareg V8 TDI je tím nej, co sjíždí „po svých“ z linek bratislavského závodu VW.

Osmiválcový touareg je nejvýkonnější a nejrychlejší, ale stále o 116 000 Kč levnější verzí než Touareg Hybrid. Je nejen dárkem vlastnímu egu, ale také výbornou volbou pro ty, kdo chtějí táhnout koně na farmu či jachtu na Jadran. V provedení R-Line je touareg dostatečně hbitý a luxusní na to, abyste nemuseli mít vůči Porsche Cayenne pocit méněcennosti. A to zejména s 20“ koly s plášti rozměru 275/45 R 20 (standard verze R-Line), s nimiž projíždí zatáčky suverénně, byť agility svých rivalů nedosahuje. Přes vzduchové pérování ale „dvacítky“ před posádkou výmoly zcela neskryjí.

Nejsilnější touareg se řídí jakoby mimochodem, svou ležérností tak má blízko k Mercedesu ML. Těžký motor v přídi je téměř bezednou zásobárnou síly. Dovede svižně plout po dálnici při spotřebě okolo 8,5 l/100 km, ale také se proplétat městem za 13 l/100 km. Průměrně lze jezdit lehce nad 11 l/100 km. Cena této verze není právě lidová, stále ale o téměř 400 000 Kč nižší než u Cayennu S Diesel a o 100 000 Kč než u sesterského Audi Q7 se stejným motorem.

20“ kola zajišťují dobrou přilnavost, na výmolech ale zhoršují komfort.

Vydáno: 26. 09. 2013

Autor: Vladimír Löbl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Touareg bazar