Volvo V40 Cross Country T5 Summum: Zdánlivý nesmysl

Dát skoro 850 000 Kč za vyfešákované kombi nižší střední třídy? Nehledíte-li na každou korunu, vězte, že V40 Cross Country T5 vás má jak oslovit!

Oplastování za účelem navození dojmu auta, se kterým můžete vyrazit na cesty i necesty, nemá cenu komentovat z praktického hlediska. Je to prostě módní trend, stejně jako byly třeba džíny do zvonu. Na rozdíl od šířky nohavic masami nejoblíbenějšího typu kalhot se tato automobilová móda nemění tak často, a tak jsou vozy typu "allroad" stále trendy. Volvu V40 Cross Country by pak módní policie obecně nemohla vytknout naprosto nic. Vypadá vážně dobře, věříte mu, že je to čtyřkolka (i když většina verzí je jen s pohonem předních kol), věříte mu, že něco vydrží, a máte chuť se s ním jet pochlubit přátelům.

Při bližším seznámení asi brzo přijdete na to, že třeba na hory můžete jet jen ve dvou, jelikož vaše bagáž zabere nejen nepříliš velký kufr, ale musíte sklopit i zadní sedadla (pokud jste tedy zatím neinvestovali do střešního boxu). Stejně tak zjistíte, že interiér vozu není kdovíjak veliký, ovšem uvědomme si, že jde o auto postavené na základu nižší střední třídy.

 Automobily Volvo V40 Cross Country T5 Summum
Interiér nabídne kvalitní zpracování a materiály. Na logiku ovládání je třeba si chvíli zvykat.

Stejně jako karoserie, i interiér je potěchou pro vaše oko. Testovaná verze jej měla vyvedený v kontrastní dvoubarevné kombinaci a hlavní slovo zde měla kůže a hliník. Zpracování, jak dílenské, tak designové, stejně jako použité materiály tak nejde jinak než vyzdvihnout a pochválit. Sedadla jsou dobře tvarovaná, to řidičovo by mohlo mít ještě trochu větší rozsah výškového nastavení směrem dolů, jinak si na posaz nemohu stěžovat. Taktéž volant padne dobře do ruky a po krátkém seznámení objevíte i genialitu rozvržení palubních přístrojů, ze kterých se velmi rychle a snadno odčítají informace.

Pod kapotou testované verze se nacházel vrcholný pětiválcový motor. A právě on je jedním z těch zásadních důvodů, proč si oplastované kompaktní kombi koupit. U mnoha značek by podobná verze nesla nějaké sebevědomé označení upozorňující na sportovní ambice modelu. U Volva berou těch 254 koní se stoickým klidem a model tak nese jen označení T5 AWD na pátých dveřích.

 Automobily Volvo V40 Cross Country T5 Summum
Sedadla na jedničku - nejen dobře vypadají, ale stejně dobře se v nich sedí.

Kromě skvělé dynamiky je dalším velkým důvodem pro koupi V40 CC právě pohon všech kol, který Volvo nadělilo jen vrcholné verzi. Pokud bych měla na pohonném ústrojí a podvozku najít nějaké mouchy, nemohu nezmínit necitlivé řazení šestistupňové automatické převodovky při razantnější změně polohy pedálu plynu směrem k podlaze a také kombinaci náklonů karoserie v zatáčkách a tvrdšího podvozku. Opak by byl ideál, ovšem ideál nedosažitelný, a tak by mi stačilo jen lepší sladění a kompromis. Obecně však musím jízdní vlastnosti vozu pochválit, obstojí i při sportovnější jízdě. O přítomnosti těžšího motoru pod kapotou sice víte, ale nijak vtíravě se vám tato skutečnost nepřipomíná.

Cena
V40 Cross Country T5 Summum: 836 917 Kč
Testovaný vůz: 1 236 150 Kč

 Automobily Volvo V40 Cross Country T5 Summum
Karoserie Volva V40 je z hlediska designu velmi vyvedená a byla tak skvělým základem odvozené verze, která má vážně šmrnc.


Vydáno: 15. 04. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volvo V40 bazar